Mustang Mach-E 1400 – 7 elektromotorov, 1 400 koní, v predaji nikdy

ZDROJ | Ford

Ford potrebuje spropagovať svoj prvý elektromobil Mustang Mach-E a nie je nič lepšie ako ho ukázať v tom najlepšom svetle. S divíziou Ford Performance a RTR vytvoril unikátnu športovú verziu Mach-E 1400, ktorú vybavil až siedmymi elektromotormi! Výsledkom je výkon 1 400 koní.

ZDROJ | Ford

7 elektromotorov v jednom elektromobile asi tak skoro nikto neprekoná, no Ford Mustang Mach-E 1400 sa do predaja nikdy nedostane. 4-motorové elektromobily tak budú nadlho tým naj na trhu. Na druhej strane je ale 1400-ka od Fordu unikátna. S prednou nápravou sú spriahnuté 3 elektromotory, zvyšné 4 zas s tou zadnou.

Vtipne ale pôsobí NMC batéria aktívnym chladením kvapalinou, no len s kapacitou 56,8 kWh. Tá je síce upravená pre podávanie maximálneho výkonu, no so svojou kapacitou a energetickou náročnosťou 7 elektromotorov idúcich na plný výkon sa o dojazde v stovkách kilometrov baviť nemôžeme.

ZDROJ | Ford

Unikátny je aj bodykit, ktorý obsahuje množstvo aerodynamických prvkov. Tie majú byť samozrejme aj účinné. Pri rýchlosti takmer 260 km/h (čo je i maximálna rýchlosť vozidla) majú produkovať prítlak viac ako tonu.

Výraznou zmenou prešiel aj interiér, z ktorého zmizlo všetko nepotrebné, no pribudla ochranná klietka. Zaujímavé je, že Ford nechal sedačky aj vzadu, hoci sú to tiež športové škrupiny. Osobne by ma zaujímavo sedenie vzadu, vzhľadom na prítomnosť ochrannej klietky rovno pri kolenách cestujúcich.

Zaujímavá je páka ručnej brzdy, ktorú bežne (vlastne nikdy) v elektromobiloch nenájdete. Dôvodom prítomnosti sú hydraulické brzdy vzadu hlavne pre driftovanie. V takom prípade sa zadné motory vypínajú a driftovanie má byť hračka. Ford tvrdí, že práce na novom Mustangu zabrali 10 000 hodín.

Vo videu, ktoré propaguje nový Mustang Mach-E 1400 si zaúčinkovali aj ikony ako Ken Block, Chelsea Denofa, Hailie Deegan a Joey Logano z NASCAR. Všetci, samozrejme, na svojich špičkových vozidlách od Fordu.

ZdrojFord

Komentáre k článku