Milovníci hier sa už určite stretli so zariadením Kinect od Microsoftu. Išlo o zábavné rozšírenie pre konzolu Xbox 360, cez ktoré ste vedeli pohybom ovládať hry. Microsoft ohlasuje novú verziu Kinectu určenú pre vývojárov.
Cez pôvodný Kinect ste si mohli v partii zahrať tanečné hry, v ktorých ste sa skutočne museli hýbať do rytmu hudby alebo ste si dokonca mohli zabojovať v súbojoch so svetelnými mečmi v Star Wars hre. Kinect hry už síce nevznikajú, no zdá sa, že Microsoft na projekt úplne nezanevrel.
Technológia Kinect sa okrem Xboxu 360 využila aj Xbox One Windows PC či vo VR zariadení Microsoft HoloLens.
Počas konferencie Microsoft Build 2018 spoločnosť oznámila Project Kinect pre Azure Cloud systém. Nejedná sa však o plnohodnotné zariadenie, ale skôr o balíček senzorov a kamery, ktoré sú určené pre vývojárov umelej inteligencie.
Introducing Project Kinect for Azure, the most powerful sensor kit with spatial human and object understanding. #MSBuild pic.twitter.com/k1UxoGhtXs
— Microsoft (@Microsoft) May 7, 2018
Microsoft týmto krokom chce, aby vývojári mali slobodu v pracovaní s umelou inteligenciou a vytvorili prostredia, ktoré sú citlivé na akcie ľudí.
Project Kinect pre Azure disponuje senzorom Time of Flight spolu s ďalšími, ktoré sa starajú o sledovanie rúk a mapovanie prostredia. Samotný názov Azure predstavuje nástroje na využitie umelej inteligencie ako napríklad strojové učenie (machine learning), cognitive services a IoT Edge pre Internet Vecí.
Čo sa týka technických špecifikácií, Microsoft Project Kinect pre Azure podporuje rozlíšenie 1 024 1 024 megapixelov, nízku spotrebu energie 225-950mW, automatické nastavenie vysokého rozlíšenia pre okolité objekty, snímač, ktorý zlepšuje výkon pri slnečnom žiarení.
Project Kinect pre Azure je určený výhradne vývojárom, takže si budeme musieť počkať, s čím prídu a či pôjde o niečo revolučné.