Mercedes-Benz spája sily s konkurenciou, batérie bude vyrábať so Stellantis

ZDROJ | Mercedes-Benz

Joint venture spoločnosť Automotive Cells Company má po automobilovej skupine Stellantis a ropnej spoločnosti Total Energies ďalšieho člena – nemeckú automobilku Mercedes-Benz, ktorá prispeje do ACC svojimi skúsenosťami, aj financiami.

Spoločnosť Automotive Cells Company (ACC) bola založená v septembri 2020 automobilovou skupinou PSA Group (dnes už Stellantis) a francúzskou ropnou a plynárenskou spoločnosťou Total Energies. Jej hlavným cieľom je vybudovanie dvoch „gigafabrík“ na výrobu batérií pre elektromobily.

Pôvodným plánom ACC bolo v roku 2023 vybudovať vo Francúzsku a Nemecku batériovú fabriku s počiatočným výstupom 8 GWh, ktorý by sa mal do roku 2030 vyšplhať až na 24 GWh. Dokopy by tak do konca tejto dekády dokázala joint venture spoločnosť produkovať batérie s objemom 48 GWh ročne.

Spoločnosť Total mala pôvodne prostredníctvom svojej batériovej divízie Saft do ACC prispieť svojou expertízou a skúsenosťami s vývojom a výskumom. Francúzska skupina PSA Group mala mať na starosti biznisovú časť automotive segmentu, výrobu a distribúciu. Do hry však vstúpil Mercedes-Benz.

ZDROJ | ACC

Pôvodný investičný rozpočet vo výške 5 miliárd eur sa vstupom nemeckej automobilky do spoločnosti ACC zvyšuje na 7 miliárd eur s predpokladom, že vďaka tejto investícii bude skupina schopná vyrábať do roku 2030 batérie s celkovým energetickým objemom až 120 GWh.

Pozrite siČo sú batérie s pevným elektrolytom (SSB)?

Každá zo zapojených spoločností má v joint venture spoločnosti rovný podiel. Mercedes-Benz má podľa tlačovej správy do ACC priniesť najmä svoje znalosti z oblasti výskumu a vývoja, ako aj svoje vysoké nároky na kvalitu výroby. Keďže Mercedes plánuje byť do roku 2039 uhlíkovo neutrálnou spoločnosťou, batérie od ACC budú na 95 % recyklovateľné.

ZDROJ | ACC

Ako sa konkrétne zmenia plány pre výstavbu konkrétnych gigafabrík vo Francúzsku a Nemecku, zatiaľ skupina neoznámila. Očakávame však značné navýšenie výrobnej kapacity a to najmä v prípade francúzskej fabriky, ktorej základný kameň by mal byť položený až v roku 2024.

Daimler zatiaľ výstavu vlastných fabrík podľa posledných vyjadrení neplánuje. V súčasnosti sa pri odbere batérií spolieha na ázijské spoločnosti SK Innovation, LG Chem, CATL a Fararis, z ktorých posledné dve plánujú postaviť svoje vlastné fabriky priamo v Nemecku, avšak až v roku 2022 a 2024.

ZdrojStellantis,Daimler,Reuters

Komentáre k článku