Mercedes-Benz predstavil Hyperscreen, obrovský 56“ infotainment systém pre EQS

ZDROJ | Mercedes-Benz

Pre automobilku Mercedes-Benz nie je otázkou, či by malo ovládanie vozidla prebiehať prevažne cez dotykové displeje, ale skôr to, o aký veľký displej by sa malo jednať. V prípade pripravovaného luxusného elektromobilu Mercedes-Benz EQS pôjde o tzv. Hyperscreen s neuveriteľnou uhlopriečkou 56“.

Mercedes-Benz sa pri návrhu interiéru pripravovaného elektromobilu EQS vrátil späť k rysovacej doske a od základov rozobral, ako by malo vyzerať a fungovať moderné automobilové rozhranie človek-stroj (HMI). Tak, ako v prípade väčšiny nových modelov, aj v tomto prípade dostalo zelenú dotykové ovládanie, tentokrát však v trochu inom štýle.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes si je dobre vedomý, že dotykové obrazovky môžu byť dvojsečnou zbraňou a v prípade zlého návrhu používateľského prostredia môžu urobiť viac škody, ako úžitku. Nový MBUX Hyperscreen sa preto zbavuje zložitých nastavení a zdĺhavého ovládania vybraných funkcií cez hlasové ovládanie.

Všetky dôležité ovládacie prvky vozidla bude mať vodič, ako aj spolujazdec na dosah ruky v závislosti od situácie a kontextu priamo na hlavnej obrazovke. Dotykom ovládané prostredie si môže Mercedes v tomto prípade dovoliť, MBUX Hyperscreen sa so svojou uhlopriečkou 56“ rozprestiera prakticky cez celý kokpit.

V praxi však nejde o jednu celistvú obrazovku, tá je tvorená iba opticky šikovným dizajnom a jednotným povrchom, pod ktorým sa podľa prvotných záberov ukrývajú minimálne tri samostatné displeje. Jeden má k dispozícii šofér, druhý nájdeme v stredovej konzole a tretí je vyhradený pre spolujazdca.

Pozrite siSamsung prichádza s Mini LED TV v novej sérii Neo QLED

Ak na mieste spolujazdca práve nikto nesedí, vozidlo tento displej z bezpečnostných príčin automaticky premení na dekoratívnu časť palubnej dosky. V prípade všetkých displejov ide o OLED panely, ktoré sa môžu individuálnym vypnutím pixelov dokonale stratiť v dizajne interiéru.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Používateľské prostredie s tzv. „nulovou vrstvou“ bude pre vodiča a spolujazdca aktívne vytvárať umelá inteligencia. Okrem základných prvkov, akými je navigácia, ovládanie rádia či ovládanie hands-free systému, bude nový MBUX Hyperscreen schopný v pravý čas posádke ponúknuť aj upozornenia na udalosti v kalendári či zoznam úloh, napríklad pri ceste z práce na nákup.

Pozrite siIntel RealSense ID – konkurencia pre Face ID od Apple mieri aj do bankomatov

Systém sa postupne učí návyky posádky, ktoré si ukladá do používateľského profilu. Tieto návyky sa však netýkajú iba samotného infotainment systému. Model EQS si napríklad dokáže pomocou GPS zapamätať, na ktorých miestach vodič siahol po možnosti zvýšenia podvozku a nabudúce mu na rovnakom mieste túto voľbu ponúknuť už automaticky s istým časovým predstihom.

O fungovanie nového systému MBUX Hyperscreen sa pod povrchom postará 8-jadrový procesor a operačná pamäť s kapacitou 24 GB a rýchlosťou prenosu dát až 46,6 GB/s. Niet sa preto čomu čudovať, ak MBUX Hyperscreen popisuje Mercedes ako „mozog a zároveň aj nervový systém vozidla“.

ZdrojDaimler

Komentáre k článku