Mercedes-Benz EQV – prvý van na čisto elektrický pohon

Daimler, materská spoločnosť Mercedes-Benz, predstavila svoj prvý komerčne dostupný plne elektrický van EQV. Novinka má ponúknuť dojazd cez 400 kilometrov a 110 kW rýchlonabíjanie.

Pozrite siVyskúšali sme prvý elektrický Mercedes-Benz EQC na Slovensku

Koncept EQV sme mohli vidieť ešte na jar tohto roku, čo naznačovalo, že plne elektrický van sa blíži. Napokon Mercedes-Benz svoje prvé elektrické vany vo forme dodávok predstavil ešte pred rokom. Nový EQV je však už finálny model, ktorý sa dostane do predaja.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Novinka ponúkne prakticky to isté, čo najnovšie modely Mercedesu, teda aj MBUX rozhranie na veľkých displejoch vo vnútri. Pod kapotou je 150 kW (204 k) elektromotor s maximálnym krútiacim momentom 362 Nm. Maximálna rýchlosť je 160 km/h.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Spotrebu výrobca udáva na 27 kWh na 100 km, čo je pre tak veľké vozidlo vcelku primeraná hodnota. Pri domácom nabíjaní by malo 100 km tak stáť zhruba 4 € (v závislosti od tarify). Dôležitejší údaj je ale dojazd, ktorý s 90 kWh batériou dokážete absolvovať. Ten je podľa Mercedesu 405 km, no má ísť o predbežné údaje.

Ak ste si aj vy vypočítali, že pri danej spotrebe by malo EQV prejsť maximálne 333 km, nie ste sami. Vďaka rekuperácii elektrickej energie by ale dojazd mal o čosi narásť, pokojne aj o tých 70 km. Opäť záleží od konkrétnych situácií a stupňa rekuperácie. Ten sa ovláda pádlami pod volantom. Navyše výrobca hovorí o 90 kWh batérii na využitie, no 100 kWh batérii, ktorá je vo vozidle inštalovaná.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Vďaka 110 kW DC nabíjaniu je možné nabiť batériu z 10 na 80% za menej ako 45 minút. Ďalšiu hodinu si ale pokojne pripočítajte pri nabíjaní z 5 na 100%. Vo vozidle je inštalovaná 11 kW nabíjačka pre AC nabíjanie. To však potrvá takmer 10 hodín.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Vo vnútri je 6 samostantých sedadiel (vrátane vodičovho), no podľa potreby môže mať EQV 7 alebo 8 miest na sedenie. Pred vodičom je 10″ LCD displej na ovládanie MBUX systému. Ten je možné ovládať aj hlasom, stačí povedať „Mercedes“.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Samozrejmosťou je aj mapka Mercedes me Charge, ktorá zobrazuje najbližšie nabíjacie stanice. Cez Mercedes me Charge je možné nabíjať sa cez 300 000 nabíjacích bodov po celej Európe u 300 rozličných operátorov, vrátane IONITY.

Potešia aj príplatkové technológie na aktívne sledovanie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, sledovanie dopravných značiek apod.

Cena novinky zatiaľ nebola zverejnená. Na trhu sa objaví v najbližších týždňoch.

ZdrojDaimler

Komentáre k článku