Mercedes-Benz EQC – prvý čisto elektrický Medveď série EQ je na svete

Daimler AG, materská spoločnosť nemeckej automobilky Mercedes-Benz práve v Štokholme predstavila svoju najnovšiu pýchu, plne elektrické vozidlo EQC. Ak ste náhodou čakali hatchback alebo sedan, musíme vás sklamať, Mercedes-Benz stavil na malé SUV.

https://www.youtube.com/watch?v=sYKxYvaEJQI

Počúvali sme oňom už dlhé mesiace, posledné týždne automobilka skúšala očakávania ešte vystupňovať pomocou viacerých videí čiastočne ukazujúcich dnešnú novinku. Konečne sme sa ale dočkali a EQC je na svete v plnej kráse.

To sa zaradí do rodiacej sa značky EQ, ktorá označuje Electric Inteligence. Tento subbrand Mercedes-Benz bude na rovnakej úrovni ako AMG či Maybach.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Prvý plne elektrický Mercedes-Benz EQ je SUV. Dôvodov je vraj niekoľko. Hlavným je určite popularita SUV vozidiel po celom svete. Do SUV je jednoduchšie zabudovať všetky komponenty elektromobilu práve kvôli svetlej výške.

ZDROJ | Mercedes-Benz

V podlahe je zabudovaná 80 kWh batéria, ktorá má podľa NEDC dodať dostatok energie na 450 km jazdy. Priemerná spotreba EQC má byť podľa automobilky 22,2 kWh/100 km. Nie je to veľa, nie je to ani málo. Vzhľadom na veľkosť vozidla je to ale výborná spotreba. Podľa spotreby je však možné vypočítať reálnejší dojazd – 360 km.

https://www.youtube.com/watch?v=1iT3TKHLq90

Záleží však aj od jazdného režimu, ktorý si majiteľ zvolí – Comfort, Eco, Max Range, alebo Sport. Elektromotory pritom poháňajú obe nápravy, EQC je tak automaticky so systémeom 4MATIC. Motory generujú 300 kW (408 koní) výkonu s krútiacim momentom až 765 Nm. Výkon je dostupný od prakticky 0 otáčok. Aj vďaka tomu na stovku vystrelí za 5,1 sekundy.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Batériu je možné nabíjať maximálne 110 kW nabíjačkou. Za 40 minút sa v takom prípade nabije z 10% na 80% kapacity. Len pre informáciu, samotná batéria váži 650 kg.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Samozrjemosťou vo vnútri je množstvo technológií, veľké displeje a MBUX rozhranie. Nechýbajú efektné podsvietenia, ktoré sa menia v závislosti od zvoleného programu. Čerešničkou je navígácia, ktorá podľa zvoleného cieľa nastaví cestu aj s potrebnými zastaveniami na dobitie.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC príde aj s už existujúcou mobilnou appkou EQ Ready, ktorá je dostupná pre majiteľov hybridov. Tá bude okrem iného sledovať denné návyky používateľa a tomu prispôsobovať vlastnosti vozidla. Samozrejmosťou je možnosť ovládania na diaľku, programovanie nabíjania, vyhrievania či chladenia interiéru. Ovládať vozidlo na diaľku je možné aj pomocou hlasu.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Podľa Mercedesu bude cestovanie v EQ C pohodlné a tiché, ako v S Class. EQ C je má byť nielen 100% elektrické, ale aj 100% Mercedes.

Mercedes sa pochválil, že eko používatelia si budú môcť vybrať sedadlá vyrobené z recyklovaných PET fliaš. Navyše viac ako 100 komponentov na vozidle je plne recyklovateľných.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Zaujímavosťou EQC sú bezpečnostné nálepky pre prípad nehody. Tie obsahujú QR kódy, ktoré si môžu bezpečnostné zložky načítať, aby zistili detailnejšie infromácie o vozidle, vrátane možnosti dostania sa do interiéru bez možného poškodenia batérií.

Tie však Mercedes chráni niekoľkými vrstvami a sú uložené v akejsi bezpečnostnej klietke, ktorá absorbuje nárazy. Pri dopravnej nehode by tak batérie nemali spôsobiť žiadne väčšie problémy. Samozrejmosťou je automatické odpojenie elektrickej siete pri zistení akejkoľvek nehody.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes chce mať do roku 2022 všetky nové vozidlá elektrifikované, čo znamená, že každý jeden model bude mať minimálne hybridnú verziu, ak nie rovno aj plne elektrický pohon. Do roku 2025 chce Mercedes-Benz predávať 15-25% vozidiel s plne elektrickým pohonom.

ZDROJ | Mercedes-Benz

Model EQC bude Mercedes-Benz vyrábať až v 6 rôznych fabrikách: Brémy, Rastatt, Sindelfingen (Nemecko), Hambach (Francúzko), Tuscaloosa (USA) a Peking (Čína).

ZDROJ | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC príde na trh v polovici budúceho roka. Cena zatiaľ nie je známa.

ZDROJ | Mercedes-Benz
ZDROJ | Mercedes-Benz
ZDROJ | Mercedes-Benz

 

ZdrojMercedes-Benz

Komentáre k článku