LUKA EV – retro elektromobil zo susedného Česka

V susednom Česku už pred rokmi vznikol koncept retro elektromobilu od spoločnosti MW Motors z dedinky Štěnovice v blízkosti Plzne. Model LUKA EV je dnes už reálny automobil, ktorý sa spoločnosť chystá predávať.

ZDROJ | MW Motors

Po fáze testovania MW Motors predstavil finálnu verziu svojho prvého elektromobilu LUKA EV. Ten je úplne iný, ako všetci elektrokonkurenti na svete. Namiesto výkonu vďaka elektrine sa spoločnosť sústredila na dizajn.

Na prvý pohľad by ste možno LUKA EV zaradili k veteránom z minulého storočia. Je akýmsi mixom všetkých možných starých vozidiel (Porsche, VW, BMW, anglické klasiky), no táto „kombinácia“ sa tvorcov vydarila.

https://www.youtube.com/watch?v=Pp5MTLgXrBk

Predné kruhové svetlá s integrovanými smerovkami dopĺňajú LED hmlovky a chrómový nárazník s dvojicou ľadviniek pre nasávanie vzduchu. Tie sú ale zjavne zaslepené, elektromotor nepotrebuje nasávanie.

ZDROJ | MW Motors

Rovnako zaujímavá je aj zadná časť. Tá má opäť štvoricu LED svetiel či chrómový nárazník. Skosenie zadnej časti síce ubralo z batožinového priestoru, no toto auto nie je rodinným vozidlom.

ZDROJ | MW Motors

Vo vnútri sú totiž iba dve sedadlá. Aj vďaka dizajnu pripomína malé športové auto, opak je ale pravdou.

Elektromotor pod kapotou, teda pardon, štyri elektromotory v každom z kolies (!) majú výkon 12,5 kW a celkovo vozidlu dodávajú 66 koní. Maximálna rýchlosť je 146 km/h, zrýchlenie na stovku trvá 9,6 sekundy. LUKA EV tak nie je žiadnym trhačom asfaltu.

ZDROJ | MW Motors

Vďaka elektromotorom a nízkej hmotnosti (815 kg) má ale LUKA EV jednu veľkú prednosť. Spotreba je podľa výrobcu iba 6,8 kWh na 100 km. Zatiaľ je neoficiálna, no nech sa dostane aj nad 7 kWh, stále bude najúspornejším elektromobilom súčasnosti (ak počítame automobily s kapotou).

Celková kapacita NiCoMn batérií je 21,9 kWh (110V, 200 Ah)  LUKA EV prejde na jedno nabitie 300 km. To neznie vôbec zle. Batérie sú pritom umiestnené v podlahe automobilu pre šetrenie miesta, ale aj lepšiu stabilitu.

ZDROJ | MW Motors

Na 80% kapacity sa má batéria nabiť za menej ako 60 minút. Na tomto ale výrobca vraj ešte pracuje.

ZDROJ | MW Motors

Celkové rozmery automobilu sú 4 050 x 1 620 x 1 220 mm. Vo výbave je aj ARBS, ABS s rekuperáciou. Vo vnútri nechýba klimatizácia, elektrické ovládanie okien, centrálne zamykanie či infotainment systém s veľkým dotykovým displejom.

ZDROJ | MW Motors

Presnú cenu výrobca nezverejnil, no mala by sa pohybovať okolo 30 000 eur.

 

 

ZdrojMW Motors

Komentáre k článku