Lucid Air ponúkne pokročilé autonómne riadenie DreamDrive s technológiou LiDAR

ZDROJ | Lucid Motors

Automobilka Lucid Motors predstavila svoj vlastný autonómny systém riadenia DreamDrive, ktorý bude súčasťou pripravovaného elektromobilu Lucid Air. Automobilka staví na LiDAR, ktorému sa napríklad konkurenčná Tesla vyhýba.

Do oficiálnej svetovej premiéry elektromobilu Lucid Air zostáva ešte nejaký ten piatok, no automobilka postupne odhaľuje, čo tento pripravovaný luxusný klenot na štyroch kolesách ponúkne po technickej stránke. Po odhalení 900-voltového systému so 130-kWh batériou spoznávame jeho autonómny systém riadenia DreamDrive.

ZDROJ | Lucid Motors

Keď dorazí niekedy začiatkom roka 2021 elektromobil Lucid Air na trh, jeho súčasťou má byť aj doteraz najpokročilejší autonómny systém riadenia. Automobilka si trúfa prekonať súčasných lídrov v tejto oblasti pomocou 32 ultrazvukových senzorov, kamier a LiDAR senzorov, ktoré bude v budúcnosti využívať vo svojich vozidlách aj Volvo.

Zo začiatku bude Lucid Air pripravený na autonómnu jazdu 2. úrovne za pomoci 19 asistentov zabezpečujúcich pohodlie, bezpečnosť a jednoduchšie parkovanie. Elektromobil tak bude sledovať mŕtvy uhol, dopravné značky, okolité vozidlá, parkovacie miesta a vodičovi pomáhať pri jazde po diaľnici a v zápchach, ako aj pri núdzovom odstavení vozidla na krajnici.

ZDROJ | Lucid Motors

Hardvér vozidla bude pripravený na dodatočnú aktualizáciu systému DreamDrive na autonómnu jazdu 3. úrovne. Podobne, ako v prípade elektromobilov značky Tesla, bude aj Lucid Motors postupne vylepšovať schopnosti vozidla pomocou vzdialených softverových aktualizácií.

Viac o pripravovanom elektromobile Lucid Air sa dozvieme už 9. septembra. Online konferencia by nám tiež mala potvrdiť, či sa automobilke podarilo pretransformovať sľubovaný dojazd 650 kilometrov (metod. EPA) z testovacej verzie elektromobilu aj do tej sériovo vyrábanej. Zlatým klincom večera by mala byť napokon aj finálna cena, s ktorou poputuje Lucid Air budúci rok do predaja.

ZdrojLucid Motors

Komentáre k článku