Lotus Evija ponúkne 1 973 koní, no malú batériu

Rimac má veľký problém. Rastie mu konkurencia. Britská značka Lotus, pod taktovkou čínskej automobilky Geely, sa bude snažiť o znovuzrodenie novým plne elektrickým hyperšportovým automobilom s cenou, akú si zaň dovolia zaplatiť len miliardári. K tomuto tak získať dotáciu na nákup elektromobilu od nášho štátu (zákon stále nie je schválený)…

ZDROJ | Lotus

Lotus Evija, Rimac C_Two a Tesla Roadster. Trio elektromobilov, ktoré vedia trhať asfalt. Všetky majú výkon cez 1 900 koní, krútiaci moment ako celá podzemná garáž v nákupnom centre dokopy, ale aj takú cenu, ako je hodnota všetkých týchto áut. Absolútnou novinkou je medzi nimi práve Lotus, ktorý novým modelom Evija sa chce pokúsiť znovuzrodiť zašlú slávu automobilky.

ZDROJ | Lotus

Nový Lotus bude plne elektrickým automobilom s prvkami z monopostov F1. Stačí sa pozrieť na obrie diery vzadu, ktoré lemujú LED svetlá, ale aj na tie za prednými kolesami. Všetko je prísne vytvarované tak, aby malo svoju dôležitú funkciu. Extrémny elektromobil pre dvoch pasažierov má unikátny dizajn nielen zvonku, ale aj zvnútra.

Stredová konzola je tvarová zo 6-uholníkov, v ktorých sú ukryté dotykové ovládacie prvky. Zaujímavý je i volant, ktorý je inšpirovaný tými z F1. Až vtipné v takomto aute sú režimy jazdy Eco a City. Namiesto riadiacej páky sú len tlačidlá D, N a R. To musí stačiť. O bezpečnosť posádky sa stará množstvo prvkov aktívnej bezpečnosti, ale aj 4-bodový pás.

ZDROJ | Lotus

V sparťanskom interiéri je pritom výrazne viditeľný hlavný stavebný prvok vozidla – uhlíkové vlákna. Čo bolo možné, všetko je z tohto pevného a zároveň ľahkého materiálu. Monokok má iba 129 kg.

ZDROJ | Lotus

Na každom z kolies je elektromotor s celkovým výkonom vraj až 1 973 konských síl a krútiacim momentom 1 700 Nm. Tie vystrelie tento okapotovaný monopost F1 na stovku za menej ako 3 sekundy. Za 9 sekúnd má mať na displeji 300 km/h! Maximálna rýchlosť by mala byť cez 320 km/h.

ZDROJ | Lotus

Batéria má mať kapacitu 70 kWh s výstupným výkonom 2 000 kW. Vieme ale, že ju bude možné nabíjať až na 800 kW nabíjačkách (zatiaľ také ani neexistujú). Vďaka tomu by sa mala nabiť za 9 minút. Na 350 kW nabíjačkách má nabitie trvať 18 minút. Z toho môžme zhruba odhadnúť kapacitu batérie na cca 100 kWh.

ZDROJ | Lotus

Podľa WLTP má mať Lotus Evija dojazd okolo 400 km. Realita bude o minimálne 100 km menšia. Batéria má byť extrémne ľahká, čo zníži celkovú hmotnosť. Tá má byť okolo 1,7 tony. Batériové články majú byť za sedadlami, v strede vozidla.

Samozrejmosťou je aj absencia spätných zrkadiel, ktoré nahradia vysúvacie kamery po stranách pri obrovských kolesách. Ich veľkosť má byť 20 a 21 palcov. Zaujímavosťou majú byť aj laserové svetlomety, ktoré ako prvé na svete budú pre stretávacie aj hlavné svietenie.

ZDROJ | Lotus

Lotus začne Eviju vyrábať budúci rok. Vyrobiť má v pláne 130 kusov tohto hyperšportu ako poctu modelov Lotus Type. Predávať sa má za zhruba 1,7 milióna libier, čo predstavuje 1,9 milióna eur. Ide o cenu bez daní a iných poplatkov. Budúci majitelia musia zložiť zálohu 250 000 libier. Lotus Evija sa bude vyrábať v továrni v britskom meste Norwich.

ZdrojLotus

Komentáre k článku