Lexus ES je modernejší a bezpečnejší – vyskúšali sme si ho na Malorke

Ak nás sledujete, viete, že sme mali jedinečnú príležitosť spoznať najnovšie SUV Lexus NX na slnečnej Malorke. Nejazdili sme však len NX-ko, vyskúšali sme aj nový Lexus ES, ktorý ponúka unikátne kamerové spätné zrkadlá.

Lexus ES je luxusný sedan, ktorý je tu s nami už viac ako 30 rokov. Doslova dostanete v dostupnejšej verzii menšieho súrodenca vlajkovej lode LS, čo značí, že táto limuzína bude vyzerať skvelo. Užijete si však za volantom aj maximálne pohodlie. Aktuálny facelift vylepšil detaily, pričom my sme si vyskúšali verziu F-SPORT, kde treba pochváliť športové sedadlá, v ktorých budete hltať kilometre, ale aj točiť zákruty v maximálnom pohodlí.

Už na prvý pohľad ES-ko rozoznáte, nová je aj predná maska chladiča s odvážnejším charakterom. V našom prípade v čiernej verzii. Dopĺňajú ju nové predné svetlá s prvkami písmena L, kde by ste mali oceniť aj adaptívne diaľkové svetlá BladeScan. Efektne pôsobia aj troj-lúčové LED jednotky.

Nové sú aj disky kolies, v našom prípade 19-palcové F SPORT v exkluzívnom čiernom lakovaní, ktoré ladí s prednou maskou či prvkami vzadu. Je to nádherná limuzína, ktorá pritom nezaprie športový charakter. Samozrejme pod kapotou máme hybridný pohon, najnovšej 4. generácie.

Výkon hybridnej pohonnej jednotky ES 300h je 218 koní. Úprimne, očakávali by ste viac. Auto si na diaľnici krásne plachtí, ale keď šliapnete na pedál, akoby ES-ku ešte niečo chýbalo. Štvorvalec samotný má výkon 178 koní, elektromotor zase 120 koní. Jazda čisto le na elektrinu je však len na pár kilometrov. Presvedčiť by vás však mala kombinovaná spotreba v reálnych hodnotách okolo 6 litrov/100 km.

Ak sa vám Lexus ES páči zvonku, vnútri budete mať orgie. Kvalitu materiálov cítiť všade, kam sa pozriete. Tu je to ten pravý Lexus a nechýbajú ani analógové hodiny či páčky vedľa prístrojového panela na zmeny jazdného režimu.

Po vzore LC tu nechýba ani pohyblivá časť prístrojového panela, ktorá efektne odhalí informácie o jazde či rýchlomer. Samozrejme v závislosti od zvoleného jazdného profilu vidíte na displeji pred vami inú grafiku, nechýbajú ani multimediálne funkcie či pokyny z navigácie.

V praxi rozhodne oceníte inteligentnú klimatizáciu, tzv. osobný asisten klimatizácie vám automaticky reguluje vyhrievanie či odvetrávanie sedadiel, vyhrievanie volantu, ale vie sa postarať aj o zahmlené okno. Nechýba tu ani systém nanoe X, ktorého cieľom je zlikvidovať nežiadúce pachy či baktérie. Dokonca vie hydratovať vlasy a pleť!

Nás v redakcii zaujal aj multimediálny systém, ktorý už viete ovládať aj dotykom na veľkom 12,3-palcovom displeji po vzore LS-ka. Je to však stále ten „starý“ Lexus, kde si musíte zvyknúť na „hrubšiu“ grafiku či pomalšie reakcie. To sa jednoducho nedá porovnať s tým, čo sme zažili v novom NX-ku, toto nás trochu mrzí. Našťastie zostala aj dotyková plocha v stredovej konzole, ktorou sme si už systém zvykli pohodlne ovládať.

Pozrite siNový Lexus NX 450h+ je nadupaný plug-in hybrid, ktorý rozumie po slovensky!

Rozhodne vás poteší aj bezdrôtový Apple CarPlay. Naopak Android Auto tu síce je, no len cez kábel. Výhodou však je aplikácia Lexus Link, s ktorou môžete ES-ko lokalizovať či si tu môžete pohodlne kontrolovať stav auta vrátane možnosti jeho zamknutia na diaľku.

Výhodou sú aj modernejšie asistenčné systémy, kde sme počas jazdy ocenili najmä asistenta poloautonómnej jazdy v jazdnom pruhu, ktorý nás držal naozaj presvedčivo. Adaptívnemu tempomatu už nechýba ani funkcia regulácie rýchlosti v zákrutách, čo sa môže najmä pri dlhšej jazde či neznámom teréne hodiť. Lexus ES vie rýchlosť prejazdu zákrutou regulovať automaticky. Tiež vie čítať dopravné značky a prispôsobiť rýchlosť aktuálnym limitom, tu je však nutná vaša asistencia.

Vybrať si dokonca môžete elektronické spätné zrkadlá. Tie žiaľ náš model nemal, ale kolegovia z iných redakcií si s nimi zajazdili. Klasické spätné zrkadlá by však vraj nemenili. Zvonku nová technológia vyzerá úchvatne, ale…

…vnútri na vás vykúkajú dva veľké displeje, akoby ste do krajov prístrojovej dosky pripevnili dvojicu prenosných navigácií. Škoda, že displeje nie sú zabudované do palubnej dosky ako napríklad v Audi e-tron, rozhodne by bol estetický zážitok lepší. Taktiež by sa hodilo lepšie rozlíšenie displejov.

Pozrite siNový Lexus LS 500h – Luxus v štýlovom kabáte

Ak sa vám ES 300h páči, aktuálna novinka bude štartovať na cene 50 900 €. Ak si však vyberiete verziu F SPORT TOP, vašu peňaženku to bude stáť 65 400 €. Za túto cenu dostanete nádhernú a luxusnú športovú limuzínu s úsporným hybridným pohonom a mimoriadnym komfortom vo vnútri. Infotainment však už mohol byť modernejší a úprimne, aj dynamika motorizácie o kus lepšia.

 

Komentáre k článku