Lenovo sa spojilo s OZ Živica, podporuje rozvoj životného prostredia v mestách

ZDROJ | Lenovo

Spoločnosť Lenovo na Slovensku v rámci svojich environmentálnych aktivít nadviazala spoluprácu s občianskym združením Živica a najnovšie aktívne podporuje jej projekt Mestské včely, ktorého cieľom je zlepšenie životného prostredia v mestách.

Podľa zoznamu Global 100 patrí Lenovo dlhodobo medzi lídrov v udržateľnosti a v spoločensky zodpovednom prístupe. Okrem globálnych aktivít v rámci administratívy, výroby a distribučných kanálov, ktorými spoločnosť prispieva k zníženiu emisií skleníkových plynov do roku 2030, za týmto prvenstvom stoja aj lokálne aktivity, ktoré vykonáva aj slovenská pobočka čínskeho giganta.

Pre podporu zmysluplného projektu a udržateľného prístupu sa Lenovo spojilo s OZ Živica. Spoločne vybrali včelára, ktorý vlastnoručne vyrobil, naplnil a zabalil med mestských včiel. „Projekt Mestské včely pripomína dôležitosť včelstiev a posolstvo, že spoločne môžeme docieliť rozdiel. Táto spolupráca tak napĺňa Lenovo záväzok vytvárať inteligentnejšie technológie so zmyslom,“ vysvetľuje Petra Nechalová.

ZDROJ | Gaspar Costa

Kristína Hudeková, výkonná riaditeľka OZ Živica dopĺňa: „Sme radi, že sa spoločnosť Lenovo Slovensko rozhodla podporiť projekt Mestské včely, nielen pomocou spolupráce s OZ Živica, ale aj zakúpením vlastných medov od mestských včiel a finančným príspevkom, čím podporila vzdelávanie verejnosti o dôležitosti podpory opeľovačov v meste a spôsoboch, ako to dosiahnuť.

Súčasťou tejto spolupráce je aj kampaň na sociálnej sieti Facebook, ktorá umožní záujemcom o podporu aktivít „Bee smarter s Lenovo & Živica“ doplniť si do svojej profilovej fotografie odznak tejto spolupráce.

Pozrite siAni veterné elektrárne nežijú večne

Globálne začalo Lenovo aplikovať v rámci distribútorského reťazca aj ekologickejšie obaly produktov. „Používaním BIO materiálov, ako je bambus a cukrová trstina sme schopní výrazne znížiť spotrebu klasických obalových materiálov, znížiť množstvo odpadu a zvýšiť možnosti recyklácie. Vďaka ľahšiemu a menšiemu obalu našich produktov sme zároveň schopní znížiť objem dovezených obalových materiálov, čo má nesmierne veľký vplyv na zníženie úrovni emisií aj v rámci dodávateľského reťazca,“ vysvetľuje RNDr. Anna Škrobánková, PhD., environmentálna špecialistka a manažérka európskeho ESG tímu spoločnosti Lenovo.

Spoločnosti Lenovo sa napokon v priebehu roka 2020 podarilo prekonať aj svoj pôvodne desaťročný cieľ a to dosiahnuť 40 % redukciu emisií,. Celkovo emisie z vlastných prevádzok zredukovalo až o 92 %.

Každoročne Lenovo znižuje emisie CO2 o 5 000 metrických ton, čo predstavuje 22 972 550 najazdených kilometrov bežným autom, 1 890 ton recyklovaného odpadu namiesto skládok alebo 2 536 litrov spotrebovaného benzínu. V súčasnosti spoločnosť skúma možnosti dosiahnutia nulových emisií do roku 2050. Podobné ambície má aktuálne viacero technologických gigantov.

Komentáre k článku