Ktoré sú najhodnotnejšie značky na svete za rok 2018?

Asi nebude pre vás žiadnym prekvapením, že na prvých miestach sú umiestnené technologické firmy. Akou metodológiou sa to určuje, ktoré to sú a akú majú hodnotu – to všetko si môžete prečítať v článku.

Metodika hodnotenia Interbrand je robená po dôkladnej analýze firmy s cieľom poskytnúť presný obraz o tom, ako značka prispieva k rastu podnikania v súčasnosti, spolu s plánom aktivít, ktoré jej zabezpečia budúci rast.

ZDROJ | Interbrand

Metodológia hodnotenia

Kto chce byť súčasťou Best Global Brands, musí byť naozaj globálny hráč. Najmenej 30 % príjmov musí pochádzať z oblasti mimo domácej značky, tá má mať významnú pozíciu v Európe, Severnej Amerike a v Ázii, k dispozícii musia byť verejne dostupné údaje o stave financií, z dlhodobého hľadiska sa predpokladá, že bude firma v zisku a značka musí mať verejný profil a dobré meno vo veľkých svetových ekonomikách.

Interbrand bola prvou spoločnosťou, ktorá svojou metodológiou splnila požiadavky (na oceňovanie značky) normy ISO 10668, ale aj zohrala dôležitú úlohu pri vývoji samotného štandardu.

ZDROJ | Interbrand

K oceneniam Interbrandu patria tri kľúčové komponenty: analýza finančnej výkonnosti značkových produktov alebo služieb, úloha, ktorú hrá značka pri rozhodovaní o nákupe a konkurenčná sila značky.

Kto sa umiestnil na prvých miestach?

Najhodnotnejšiu značku na svete má Apple, ktorej hodnotu vyčíslil Interbrand na 214,48 miliardy dolárov a jej nárast oproti minulému roku je 16 %. Druhe miesto obsadil s veľkým odstupom Google. Hodnota jeho mena je 155,506 miliardy dolárov a polepšila si o 10 %. Tretie miesto má Amazon, 100,764 miliardy dolárov, ten zaznamenal nárast o neuveriteľných 56 %. Na štvrtom mieste vidíme Microsoft s 92,715 miliardami a nárastom o 16 %. Prvú päťku uzatvára Coca Cola, jej značka má cenu 66,341 miliardy, klesla o 5 %.

Pozrite siTOP 10 najhodnotnejších značiek roku 2016

V druhej päťke je Samsung (59,89 miliardy, nárast o 6 %), Toyota (53,404 miliardy, nárast o 6 %), Mercedes (48,601 miliardy, nárast o 2 %), Facebook (45,168 miliardy, pokles o 6 %) a McDonald (43,417 miliardy, nárast o 5 %).

Na ďalších miestach nájdeme Intel (43,293 miliardy), IBM (42,972 miliardy), BMW (41,006 miliardy), Disney (39,874 miliardy a Cisco (43,575 miliardy).

Úplne na konci rebríčka sa umiestnilo Subaru, ktorej značka je ohodnotená na 4,214 miliardy dolárov.

Zdá sa, že technologické firmy vytláčajú tie klasické. Napríklad taký Facebook nič nevyrába, poskytuje len služby a aj to len pomerne krátku dobu v porovnaní s automobilovými koncernmi a pritom je, aj napriek poklesu, na deviatom mieste, hneď pod Mercedesom. Čo z toho pre podnikateľov vyplýva? Robiť obchod vo veľkom, na celom svete a orientovať sa na technológie.

ZdrojInterbrand

Komentáre k článku