Kreisel G-Class – prvé plne elektrické G-čko má Arnold Schwarzenegger

Rakúska firmička Kreisel z Freistadtu vytvorila pre rakúsku legendu Arnolda Schwarzeneggera prvú plne elektrickú verziu legendárneho off-roadu od Mercedesu. Kreisel G-Class je tak svetový unikát, ktorý je vykuchaný a vybavený elektrickým pohonom na všetky kolesá.

Kreisel G-Class 3
ZDROJ | Kreisel

Základom pre Kreisel G-Class je, samozrejme, Mercedes-Benz triedy G. Ten si rakúsky rodák a bývalý guvernér amerického štátu Kalifornia nechal upraviť majstrom, ktorí už za sebou majú nejednu prestavbu inak bežného automobilu.

Rukami im prešli už aj VW Golf, Škoda Yeti, Porsche Panamera, BMW 3er a niekoľko ďalších kúskov. Kreisel sa pritom venuje iba zákazkovým prestavbám, neprodukuje žiadne sériové vozidlá.

https://www.youtube.com/watch?v=C0A5ECTcALg

Napriek tomu Kreisel prestaval veľký Mercedes triedy G pre Arnolda Swarzeneggera na plne elektrický pohon. Spaľovací motor nahradil elektromotor, do podlahy a všade kde to len šlo napratal batérie.

Kreisel G-Class 6
ZDROJ | Kreisel

Elektrické motory by mali byť na oboch nápravách, pričom ich celkový výkon je 360 kW, čo je zhruba 482 koní. To mu dovoľuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy.

https://www.youtube.com/watch?v=nSMpmMskqXM

Pod vekom palivovej nádrže je konektor nabíjačky. ChaDeMo systém dovoľuje nabíjať až 150 kW nabíjačkou, vďaka čomu sa vraj batérie na 80% kapacity nabijú za 25 minút. Batérie majú mimochodom 80 kWh kapacitu. Na koľko kilometrov jazdy to v tomto veľkom a ťažkom monštre vydrží ale nie je známe.

Kreisel G-Class 5
ZDROJ | Kreisel

Skromne odhadujem, že na zhruba 200 – 250 kilometrov. Menil sa však nielen hardvér, ale aj interiér. Teda iba veľmi mierne. Najväčším zásahom podľahli budíky, ktoré Kreisel nahradil svojimi vlastnými. Vďaka tomu vidieť, koľko energie G-Class míňa, koľko rekuperuje a samozrejme aj stav batérie.

Kreisel G-Class 2
ZDROJ | Kreisel

Svoje nové G-čko si Arnold prevzal v známom lyžiarskom stredisku Kitzbuehel.

https://www.youtube.com/watch?v=1y4evYuPGgk

ZdrojKreisel

Komentáre k článku