Koenigsegg Gemera – elektrifikácia, downsizing na 3 valce a 1 700 koní?!

ZDROJ | Koenigsegg

Švédska automobilová legenda, ktorú majú problém mnohí vysloviť, predstavila svoj najnovší hyperšport. Gemera je ale celkom iná, ako všetko, čo sme od Koenigseggu mohli doteraz vidieť. Je to plug-in hybrid! A je pre celú rodinu (ak má maximálne 4 členov)! Predstavený bol na autosalóne v Ženeve (hoci bol zrušený).

Elektrifikácia a papierové znižovanie emisií kvôli normám, ktoré musia automobilky splniť zasiahla aj takú legendu hyperšportov, ako švédsky Koenigsegg. Ten predstavil úplne nový model Gemera (už len ten názov znie sci-fi), ktorý ukazuje, že hyperšport nemusí byť len pre jedného či dvoch.

Gemera je z dvoch švédskych slov ge a mera, ktoré znamenajú dávať viac. Názov vraj vymyslela matka šéfa a majiteľa Koenigseggu.

ZDROJ | Koenigsegg

Koenigsegg Gemera je vozidlo pre 4 cestujúcich. Má ešte väčšie vyklápacie dvere, ako doterajšie modely, takže mu stačia dve. Miesta na zadných sedadlách má byť pritom dostatok. Prekvapením je, že za motorom vzadu si nájdu miesto aj tri kufre. Štvrtý bude možné odložiť do prednej časti. Oba kufre (vpredu i vzadu) majú 200 litrov.

ZDROJ | Koenigsegg

Na elektrický pohon síce prejdete iba 50 km na jedno nabitie až smiešne malej 15 kW batérie (800V), no celkovo vie hybridná sústava dodať výkon neuveriteľných 1 677 koní a 3 500 Nm! Ide pritom o štvoricu motorov, pričom iba jeden je na benzín – 2-litrový 3-valec (!) s dvomi turbami.

ZDROJ | Koenigsegg

Koeningsegg ho nazval TFG (Tiny Friendly Giant), má totiž výkon až 600 koní! Aby toho nebolo málo, Gemera dokáže jazdiť aj na E100, E85, Gen 2.0 etanol, alebo CO2 neutrály metanol. Výfuk ladil známy Akrapovič a je z titánu.

ZDROJ | Koenigsegg

Ďalšie dva elektromotory ponúkajú výkon 500 koní a poháňajú zadnú nápravu. Tretí elektromotor je spriahnutý s benzínovým motorom cez kľukový hriadeľ a ponúka výkon 400 koní. Elektromotory dokopy tlačia 1 100 koní.

Potom sa niet čomu čudovať, že 100 km/h svieti na tachometri za menej ako 2 sekundy. Hybridný pohon je v novinke nie náhodou. Automobilky musia znižovať emisie z nových vozidiel, inak nemôžu byť predávané na európskom trhu.

Aj preto prakticky všetky známe super a hyperšportové automobilky pripravujú hybridné modely. Aby sme ale Koenigseggu nekrivdili, Christian Koenigsegg, CEO spoločnosti, vraj plánoval niečo podobné už v roku 2003. Či už vtedy ale chcel hybridný pohon ťažko povedať.

ZDROJ | Koenigsegg

Keďže ide o vozidlo ako z budúcnosti, nenájdeme na ňom ani klasické spätné zrkadlá. Tie nahradili kamery po stranách a displeje vo vnútri. Vnútro je pritom jeden obrovský luxus, ktorý bol vyrobený ručne, vrátane karbónových škrupín sedačiek.

ZDROJ | Koenigsegg

Sedačky sú pritom nie len vyhrievané, ale aj ventilované. Každé sedadlo má 2 držiaky na nápoj. Jeden môže nápoj chladiť, druhý zohrievať. Aj keď ide o hyperšportové vozidlo, cestujúci si môžu užívať audiosystém s 11 reproduktormi.

Kedy a za akú cenu sa Gemera dostane do predaja zatiaľ nie je známe.

 

ZdrojKoenigsegg

Komentáre k článku