Kia EV6 vo verzii GT ponúkne až 584 koní a 260 km/h rýchlosť

ZDROJ | Kia

Juhokórejská Kia práve oficiálne predstavila svoj nový elektromobil, model EV6, resp EV6 GT. O tejto novinke sme toho pritom už počuli aj videli mnoho, no výrobca sa s jeho oficiálnym predstavením neponáhľal. Nakoniec sme sa dozvedeli iba niekoľko noviniek, všetko ostatné už bolo známe z minulosti.

Tak napríklad je celkom jasné, že aj Kia EV6 bude postavená na novej platforme E-GMP, rovnako ako Hyundai Ioniq 5. Základný model bude poháňať elektromotor na zadnej náprave s výkonom 125 kW (168 k) a 350 Nm – EV6 Standard Range. Na výber bude ale aj model s pohonom všetkých kolies. Základná verzia bude mať vpredu motor 53 kW (71 k), vzadu ponúkne 120 kW (161 k) čím vznikne pohon s výkonom 173 kW (232 k) a 605 Nm.

Na výber bude ale aj výkonnejšia alternatíva, ktorú bude možné párovať iba s väčšou batériou Long Range. Tá bude mať taktiež RWD i AWD pohon. V prípade pohonu zadnej nápravy ponúkne 168 kW (225 k) a 350 Nm, v prípade pohonu oboch náprav bude kombinovaný výkon na úrovni 239 kW (320 k) a 605 Nm.

Úplnou novinkou na platforme E-GMP je top verzia EV6 GT. Tá ponúkne pohon oboch náprav a výkon až 430 kW, čo je 584 koní a až 740 Nm. Vďaka tomu zrýchli na stovku za 3,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 260 km/h.

ZDROJ | Kia

Výkonné elektromotory sa vedia postarať dokonca aj o ťahanie prívesného vozíka do 1,6 tony. Objem batožinového priestoru je 520 litrov, resp. 1 300 keď sklopíte zadné sedadlá. Vpredu je kufor s objemom 52 litrov, resp. 20 litrov v prípade AWD verzií.

Aj v tomto prípade budú k dispozícii dve veľkosti 800V batérie. Základná bude mať 58 kWh, vyššie modely a motorizácie budú vybavené ale o čosi väčšou, až 77,4 kWh batériou. S tou má novinka s pohonom zadných kolies dosiahnuť do 510 km na jedno nabitie. Ostatné dojazdy pre nižšie verzie nie sú zatiaľ známe.

Samozrejmosťou je vysokorýchlostné nabíjanie. Za 18 minút na 350 kW nabíjačke sa batéria nabije z 10% na 80%. Aj Kia EV6 ponúkne funkciu V2L/V2V, vďaka čomu je možné napájať elektrické zariadenie do 3,6 kW.

ZDROJ | Kia

Je ale treba uznať, že dizajn je celkom iný ako spomínaný model od Hyundai. Kým Hyundai je viac európskym autom, Kia futuristickejšími tvarmi mieri viac na východ, do juhovýchodnej Ázie, kde trh s elektromobilmi pokojne predbieha aj ten európsky či americký.

ZDROJ | Kia

Aj interiér s ostrými líniami je vcelku zaujímavý. Dominujú mu dva 12,3-palcové displeje, ale k dispozícii je aj veľký head-up displej s rozšírenou realitou iba pre vodiča. Samozrejmosťou je pripojenie on-line, podpora ovládania na diaľku cez appku, množstvo asistenčných systémov vrátane pokročilého HDA 2, teda udržiavania, ale aj zmeny jazdných pruhov. Poteší určite aj 360° kamera, head-up displej s rozšírenou realitou či pokročilý parkovací asistent.

V interiéri je vraj využitých 111 prázdnych plastových fliaš. Hoci niektoré prvky môžu pôsobiť ako koža, výrobca využíva iba umelú eko kožu. Top verzia ponúkne aj 14 reproduktorov od Meridianu. Súčasťou audio systému ASD – Acoustic Sound Design, ktorý má byť špecialitkou pre elektromobil.

ZDROJ | Kia

Ceny a dostupnosť pre náš trh nie sú známe. Kia EV6 má prísť do predaja vo svete v druhej polovici tohto roka.

ZDROJ | Kia

ZdrojKia

Komentáre k článku