Slovák vytvoril rebríček najhľadanejších výrazov cez Google

Martin Spano, autor podareného Facebook vyhľadávača SearchApp, predstavil svoj ďalší výtvor. KeywordsApp je obrovská databáza najčastejších hľadaní cez Google, bez cenzúry.

Google pravidelne zverejňuje rebríček najhľadanejších kľúčových slov a fráz cez stránku Google Trends, no tento rebríček neodzrkadľuje skutočne to, čo ľudia do vyhľadávača najčastejšie zadávajú.

Slovenský vývojár Martin Spano preto v období dvoch rokov zbieral údaje pomocou šepkára vo vyhľadávači a nástroja Google Keyword Planner, vďaka čomu získal cenné údaje, z ktorých teraz môže ťažiť ktokoľvek na svete.

Databáza obsahuje frázy tak, ako ich ľudia zadávali do vyhľadávača, teda bez úprav a cenzúry. Nie je teda žiadnym prekvapením, že už v prvej desiatke nájdeme chúlostivé frázy. Trochu väčším prekvapením je možno to, že ľudia hľadajú Google cez Google až 151 000 000-krát mesačne.

KeywordsApp je svetovo unikátny projekt, ktorý obsahuje približne 300-miliónov najčastejšie hľadaných kľúčových slov z americkej verzie vyhľadávača Google. Prístup k takýmto informáciám by mal mať podľa Martina Spana každý, no Google si tieto informácie prísne stráži.

Počas tvorby databázy KeywordsApp dokonca Google sťažil podmienky získavania takýchto informácií, možno aj priamo kvôli tejto internetovej aplikácii.

Pozrite siSearchApp – slovenský Facebook vyhľadávač už aj pre Android

Databáza KeywordsApp nemusí byť úplne aktuálna, keďže bola budovaná v období posledných dvoch rokov. V budúcnosti sa to ale má zmeniť a databáza bude pravidelne aktualizovaná.

Pribudnú tiež databázy z ďalších jazykových verzií Googlu, vrátane tej slovenskej a dokonca aj aplikácia pre Android a iOS. Už v tomto momente však KeywordsApp funguje aj vo webovej verzii na každom type zariadení.

Doplnenie:

Spoločnosť Google zostavuje Trendy Google na základe viacerých vzorcov, výpočtov a aproximačných techník, kvôli čomu sa tento zoznam môže každým dňom meniť a konečný rebríček nemá slúžiť ako definitívny zoznam vyhľadávaní v Google, ale skôr na všeobecnú predstavu o vyhľadávaní zadanej položky alebo kategórie.

Google v rámci rebríčku Year in Search zverejňuje najnovšie a najzaujímavejšie vyhľadávané výrazy, ktoré najlepšie odrážajú to, o čo sa ľudia najviac zaujímali v uplynulom roku. Najvyhľadávanejšie výrazy často obsahujú názvy stránok a opakované výrazy, od ktorých je konečný rebríček (vytváraný aj z výsledkov v Trendoch Google) očistený, aby poskytoval čo najväčšiu výpovednú hodnotu a odrážal spoločenské trendy v danom roku.

Komentáre k článku