Karma Pininfarina GT je dvojdverová verzia svojho predchodcu

Spolupráca kalifornskej a talianskej spoločnosti vyústila do luxusného hybridu, ktorý je v pláne v limitovanej ponuke a bez konkrétnejšej špecifikácie.

Karma Pininfarina GT je zjednodušene povedané koktail. Dôvod? Spoločnosť Karma Automotive je americká spoločnosť venujúca sa výrobe luxusných hybridných áut. Táto spoločnosť kúpila pôvodnú firmu Fisker Automotive, ktorá mala v ponuke plug-in hybrid štvorsedadlový sedan Fisker Karma. Karma Automotive auto premenovala na Karma Revero. Po zmene názvu sa takmer nič nezmenilo, nakoľko otcom projektu bol Hnerik Fisker, ktorý má na svedomí BMW Z8 a viacero modelov Aston Martin.

ZDROJ | Karma

Ak v tom máte trochu zmätok, tak v skratke, aktuálne má spoločnosť Karma Automotive v ponuke model plug-in hybrid Karma Revero.

Pozrite siFord predstavil modely série Ford Hybrid, na elektromobil si počkáme do 2020

Najnovšie Karma Automotive spojila sily s najznámejšou talianskou dizajnérskou spoločnosťou so zameraním na dizajn a vývoj karosérií Pininfarina. Zadanie spolupráce bolo od začiatku jasné. Vytvoriť dvojdverové kupé na platforme Karma Revero.

ZDROJ | Karma

Karma opisuje nový model ako model so zjednodušeným dizajnom a mäkšími líniami. Všimnúť si máme zapustené kľučky dverí. Týmto riešením sa dodržala celistvosť línie. Karma Pininfarina GT sa ďalej chváli kontrastnou čiernou skladacou strechou voči sivému exteriéru.

ZDROJ | Karma

Predná maska je úplne nová. Prepracovať ju bolo treba najmä z dôvodu, že sa Karma Revero,  sa  v tejto časti takmer nelíšilo od pôvodného modelu, ktorý bol predstavený ešte v roku 2011.

ZDROJ | Karma

Prepracovaný dizajn pôsobí pekne, no viacerí novinári si všimli, že nie je úplne originálny. V Karma Pininfarina GT vidia prvky z Aston Martin DB10, Ferrari 488 a viacero modelov Lamborghini.

ZDROJ | Karma

Predlohový model Revero s jeho ultra-dlhým a nízkym zadkom ponúkol ideálnu predlohu dvojdverovej verzii. Teda označenie GT je v názve právom.

ZDROJ | Karma

V interiéri by ste medzi modelmi Revero a Pininfarina GT hľadali rozdiely len ťažko. Zmeny sú v materiáloch, detailoch a, samozrejme, sa vymenili logá.

Pozrite siVyskúšali sme naraz 4 u nás najdostupnejšie elektromobily, ktorý je najlepší?

Podľa výrobcu si Karma Pininfarina GT našlo svojich fanúšikov a bude vyrobená limitovanej edícii. Výrobca špecifikácie vozidla neuvádza, no nakoľko vychádza z Revera, je možné, že sa pod kapotou skrýva 1,5-litrový turbo trojvalec od BMW a dva elektromotory s kombinovaným výkonom 535 konských síl, cca 399 kilowattov.

https://www.youtube.com/watch?v=ska2TrG_KLY

Zdrojkarma

Komentáre k článku