Je viac ako polovica Facebook účtov falošná?

ZDROJ | Facebook

Kontroverzia okolo Facebooku pokračuje aj v tomto roku. Jeden z kritikov Facebooku vydal obsiahlu správu, v ktorej sa okrem iného píše, že na Facebooku je viac ako 50 % účtov falošných.

Autorom správy je Aaron Greenspan, kritik Facebooku, ktorý bol spolužiakom Marca Zuckerberga na Harvarde a ktorý sa neskôr so spoločnosťou Facebook súdil o krádež mena spoločnosti.

ZDROJ | Facebook

Pozrite siOdíde z Ruska Facebook a Twitter?

Greenspan v správe tvrdí, že Facebook nemá nástroje, aby presne zmeral skutočnú používateľskú základňu a tým pádom nevie určiť, ktoré z účtov sú pravé a ktoré falošné.

Správa na základe týchto skutočností vypočítala, že okolo 50 % Facebookových účtov môže byť v skutočnosti falošných. Napriek tomu, že niektorí môžu namietať, že správa môže byť založená na tendenčných tvrdeniach, Greenspan píše, že čitatelia by mali brať do úvahy, že môže byť pravdivá.

Facebook už v minulosti priznal, že dvojité účty alebo falošné účty existujú na platforme. V roku 2017 spoločnosť priznala, že viac ako 270 miliónov týchto účtov spadá do niektorej z týchto dvoch kategórií. Toto číslo je však veľmi vzdialené tomu, o ktorom píše Greenspanova správa. Mesačne používa aktívne Facebook viac ako dve miliardy ľudí. Napriek odhadom presné čísla nie sú známe.

Falošné Facebookové účty sú spájané najmä s ovplyvňovaním amerických prezidentských volieb v roku 2016. Tie podľa obvinení mali byť ovplyvnené ruskými hackermi. Problémom falošných účtov je aj to, že dokážu klikať na reklamy či lajkovať stránky rovnako ako skutoční používatelia. Tým vlastne tvoria falošnú sledovanosť a reklamu.

ZDROJ | Facebook

Pozrite siFacebook a Android je dobrá kombinácia – pre tých, ktorí o vás zbierajú údaje

Autor správy okrem tohto obvinenia spochybňuje aj samotný vznik Facebooku a príbeh o „géniovi“ Zuckerbergovi, ktorý mal vymyslieť Facebook na internáte, opisuje ako vymyslený.

Samotná správa končí tvrdením, že Mark Zuckerberg si nezaslúži miliardy, ale basu. Svojimi opakovanými klamstvami dokazuje, že nemôže viesť obchodnú spoločnosť. Okrem bežných používateľov vo Facebook strácajú dôveru aj samotní inzerenti, ktorí podľa Greenspana nemajú dôvod ďalej Facebook podporovať.

ZdrojPlainsite

Komentáre k článku