IONITY otvorilo prvú nabíjačku na Slovensku, ponúka 350 kW nabíjanie!

ZDROJ | Shell

O európskej sieti nabíjacích staníc IONITY počúvame už niekoľko rokov. V roku 2018 oznámili automobilky BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group cieľ vytvoriť sieť konkurujúci Tesla Supercharger. V celej Európe už vtedy stálo niekoľko Ionity nabíjačiek, postupne mali pribúdať stovky ďalších. Na Slovensku sme sa prvej dočkali až teraz.

Sieť IONITY je od začiatku budovaná ako sieť rýchlonabíjacích staníc. To neznamená 50 či 100 kW nabíjačky, ale rovno 350 kW pri 800 V napätí (!), ktoré sú schopné aj obrie batérie nabiť, resp. dobiť na určitú hranicu v priebehu minút. Využívajú pritom klasický CCS štandard, ktorého kábel je chladený kvapalinou. Nabíjacie stanice dodáva spoločnosť ABB.

Pozrite siIONITY postaví ďalších 324 nabíjačiek s výkonom 350 kW

ZDROJ | Shell

V súčasnosti neexistuje elektromobil, ktorý by takýto nabíjací výkon dokázal využiť, no v blízkej budúcnosti sa takéto vozidlá určite objavia a Ionity budú môcť využívať naplno. Aktuálne je Porsche Taycan schopné využívať výkon okolo 270 kW.

„Technológia nabíjacej stanice je postavená tak, že dokáže nabíjať autá maximálnym výkonom aj pri obsadení viacerých miest súbežne. Je to riešenie bez kompromisov, ktoré presahuje štandard pri súčasných rychlonabíjačkách,“ vysvetľuje Peter Ševce, manažér IONITY pre strednú a východnú Európu.

IONITY sa začiatkom roka „preslávilo“ novým cenníkom, ktorý je pomerne vysoký, no platí iba pre neregistrovaných majiteľov elektromobilov. 1 kWh nabíjania stojí 0,79 €, takže nabiť 80 kWh batériu by vás vyšlo na 63,20 €. IONITY ale ponúka svojim zákazníkom podstatne nižšie ceny a líšia sa v závislosti od každého predajcu, ktorý pre sieť IONITY ponúka nabíjanie.

ZDROJ | IONITY

Prvá IONITY na Slovensku

IONITY konečne prišlo aj na Slovensko, konkrétne na čerpaciu stanicu Shell pri Senci. Pozitívom je, že čerpačka a teda i ultrarýchla nabíjačka sú blízko diaľnice D1, takže elektromobilisti sú za pár minút opäť na ceste na západ či na východ. Negatívom je fakt, že aj túto nabíjačku nemajú problém okupovať bežné vozidlá, no našťastie nebudú v nákupnom centre, ale iba na čerpacej stanici a do pár minút pravdepodobne zmiznú.

Čerpacia stanica má potenciál pre rozšírenie o ďalšie 2 dobíjacie miesta. Elektrická energia používaná pre obe dobíjacie miesta IONITY pochádza výlučne zo slovenských obnoviteľných zdrojov. 

ZDROJ | Shell

Zaujímavosťou je, že ide celkovo o tretiu ultra-fast nabíjačku IONITY na čerpacích staniciach Shell v strednej a východnej Európe, ktorá dokáže nabíjať výkonom až 350 kW. Pred pár mesiacmi IONITY a Shell oznámili prvú takúto nabíjačku v Maďarsku. Celkovo ich má Shell v Európe už 29. Cieľom IONITY je do konca roka 2021 prevádzkovať na 60 čerpacích staniciach Shell v 10 európskych krajinách 280 nabíjacích miest.

ZDROJ | Shell

„Som rád, že dnes začíname ďalšiu kapitolu spoločnosti Shell na Slovensku. Už v minulosti sme uvedením našich prémiových palív Shell V-Power ponúkli zákazníkom inovácie v oblasti tradičných palív. Dnes vstupujeme do novej éry, keď spolu s IONITY začíname našim zákazníkom ponúkať riešenia pre dopravu s nižšími emisiami,“ vysvetľuje Jan Čapský, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc Shell na Slovensku a v Českej republike. 

 

Komentáre k článku