Intel RealSense ID – konkurencia pre Face ID od Apple mieri aj do bankomatov

ZDROJ | Intel

Tri roky po tom, čo Apple predstavilo iPhone X s technológiou Face ID pre odomykanie smartfónu skenom tváre, prichádza takmer rovnaký princíp zabezpečenia už aj do iných zariadení, vďaka spoločnosti Intel. RealSense ID sa môže objaviť v bežných počítačoch, ale aj v smart zámkach aj bankomatoch.

Odomykanie zariadenia tým, že na jeho predný fotoaparát či webkameru ukážete svoju tvár, je naozaj pohodlné. Dostatočne bezpečný je však tento systém zabezpečenia len vtedy, pokiaľ zariadenie dokáže rozpoznať, kedy je pred jeho senzormi reálna tvár a kedy naopak iba fotografia či maska.

Medzi najbezpečnejšie systémy založené na tvárovej biometrii v bežnej elektronike patrí určite systém Face ID od Apple, ktorý je súčasťou novších modelov smartfónov od generácie iPhone X, ako aj tabletov iPad Pro.

ZDROJ | Apple

Systém Face ID je bezpečný práve vďaka počtu senzorov, ktoré zvyšujú jeho presnosť. Kým iné smartfóny využívajú na odomykanie systému iba predný fotoaparát, Face ID pomocou infračerveného projektora a infračerveného senzoru získava aj informácie o hĺbke obrazu a črtách tváre používateľa.

NÁVODAko naučiť rozpoznávať Face ID vašu tvár s rúškom?

Prakticky rovnako najnovšie funguje aj systém Intel RealSense ID. Dvojicu fotoaparátov dopĺňa o snímač hĺbky zabezpečujúci fungovanie systému aj v zlých svetelných podmienkach, neurónovú sieť a bezpečnostný čip, ktorý funguje s citlivými dátami tvárovej biometrie tak, ako Security Enclave od Apple.

ZDROJ | Intel

RealSense ID môže vďaka komplexnosti tohto systému zaručiť vysokú presnosť v rozpoznaní reálneho používateľa od podvrhnutej fotografie či masky s pomerom úspešnosti 1: 1 000 000. Rovnakú presnosť ponúka aj systém Face ID.

Kedy a v akých zariadeniach konkrétne systém RealSense ID uvidíme, je v tejto chvíli otázne. Intel túto technológiu pravdepodobne ponúkne širokému spektru výrobcov rôznych druhov zariadení, o žiadnych konkrétnych partneroch však zatiaľ nehovorí.

ZdrojIntel

Komentáre k článku