Instagram postupne dobieha TikTok, Filmové pásy už môžu mať dĺžku 60 sekúnd

ZDROJ | Instagram

Sociálnej sieti TikTok dýcha na krk konkurencia z každej strany. Po nedávnom spustení YouTube Shorts na Slovensku útočí na rovnakom fronte aj Instagram, ktorý zvyšuje limit pre Filmové pásy z 30 na 60 sekúnd.

Instagram dnes patrí medzi najpopulárnejšie sociálne siete na svete, no v oblasti videa sa mu dlhodobo nedarí presadiť. Krátke videá v štandardných príspevkoch spoločnosť v roku 2018 rozšírila o samostatnú kategóriu videí pod názvom IGTV.

Zo samostatnej aplikácie a špeciálnej sekcie tejto kategórie v hlavnej aplikácii Instagram sa však napokon stal iba doplnok, resp. spôsob ako na tejto sociálnej sieti zverejniť dlhšie videá. IGTV je tak dnes v podstate neviditeľnou súčasťou Instagramu, kým klasickým videám naďalej kraľuje konkurenčný YouTube.

ZDROJ | Instagram

Instagram to však s videom nevzdal a počas pandémie predstavil konkurenciu pre inú sociálnu sieť – TikTok. Do svojej aplikácie pridal vertikálne videá zvané Reels (u nás Filmové pásy) s maximálnou dĺžkou len 15 sekúnd, ktorých čaro spočíva v instantnej dostupnosti a v jednoduchom objavovaní nových tvorcov.

Len mesiac po spustení Instagram zvýšil maximálnu dĺžku týchto videí na 30 sekúnd a teraz po roku až na 60 sekúnd. Instagram týmto spôsobom postupne dobieha TikTok, ktorý medzitým zvýšil dĺžkový limit na videá až na 3 minúty.

Instagram doteraz nezverejnil štatistiky o sledovanosti Filmových pásov, čo zrejme napovedá aj tomu, že zatiaľ nejde o tak populárnu funkciu, ako by si možno vedenie spoločnosti želalo. Predĺžením dĺžkového limitu však Instagram otvoril dvere viacerým tvorcom obsahu, ktorí môžu väčšinu svojich videí zverejniť na všetkých platformách bez dodatočných dĺžkových úprav.

ZdrojInstagram

Komentáre k článku