Inbox končí, no Gmail dostáva jeho zaujímavé funkcie

Experimentálny mailový klient Inbox oficiálne zatvorí svoje virtuálne brány už budúci mesiac. Niektoré jeho funkcie však dorazia do Gmailu, ktorý sa konečne dočkal materiálového dizajnu aj na smartfónoch.

Inbox vznikol ako alternatíva k mailovej službe Gmail, do ktorej Google zabudoval niekoľko zaujímavých funkcií, ako napríklad odkladanie mailov na neskôr, inteligentné odpovede a nekonvenčný dizajn, ktorý si získal mnoho fanúšikov. Ako to má Google vo zvyku, aj Inbox napriek svojmu relatívne veľkému úspechu končí.

Gmail už s minuloročným redizajnom dostal niektoré funkcie z Inboxu, ako napríklad spomínané inteligentné odpovede alebo odkladanie mailov. Fanúšikom Inboxu to však pochopiteľne nestačilo, no postupná migrácia funkcií našťastie pokračuje.

ZDROJ | Google

Na verejnosť sa dostala snímka obrazovky z internej testovacej verzie aplikácie Gmail, podľa ktorej Google testuje združovanie mailov podľa zamerania a pripomienky, ktoré môžu pochádzať zo služby Google Tasks alebo ich aplikácia vytvára automaticky pomocou služby Google Assistant.

ZDROJ | moodio (Reddit)

Na snímke obrazovky môžeme taktiež vidieť filter pripnutých mailov a tlačidlo na označenie všetkých prijatých mailov ako prečítaných. Tento dizajn a jednotlivé funkcie sú ešte stále vo fáze testovania a je možné, že do oficiálneho predstavenia sa ešte zmenia.

Pozrite siGoogle Mapy zobrazujú rýchlostné limity a rýchlostné kamery v ďalších regiónoch

Kým sa dočkáme oficiálneho oznámenia týchto funkcií, Google ešte medzitým vydá dôležitú aktualizáciu aplikácie Gmail pre iOS a Android, ktorá prinesie materiálový dizajn, inteligentnú tvorbu textu a odpovedí, pripomenutia na neodpovedané maily a taktiež zobrazenie príloh priamo v zozname prijatých mailov.

ZDROJ | Google

Aktualizácia okrem toho poteší používateľov, ktorí v aplikácii používajú súčasne viacero mailových účtov. V novej verzii bude totiž prepínanie medzi nimi o niečo jednoduchšie. Gmail taktiež začne používateľov upozorňovať na podozrivé maily veľkým červeným bannerom, ktorý len tak neprehliadnete.

ZdrojGoogle

Komentáre k článku