Hyundai uvádza vodíkový hybrid, športiak Vision FK potiahne 671 koní

ZDROJ | Hyundai

Na autosalóne IAA Mobility v Mníchove v rámci predstavenia svojej produktovej stratégie Hydrogen Vision 2040 a produktov „vodíkovej vlny“, ktoré sú orientované na vodíkové kamióny, Hyundai spomenul aj ďalšiu víziu pre svoju technológiu palivových článkov – vodíkový športiak Vision FK s výkonom 671 koní.

Pozrite siHyundai pritvrdzuje. Chce vodíkovú verziu všetkých úžitkových vozidiel

Zaujímavé je, že pôjde o hybridný pohon, no na iný spôsob, než sme zvyknutí napríklad pri plug-in hybridoch. Tie majú motor s vnútorným spaľovaním, aj elektromotor a batériu, do ktorej vedia ukladať energiu aj z rekuperácie počas brzdenia.

Vision FK bude poháňať elektrina, ale napriek tomu ide o hybrid. A zaujímavé je, že automobil je vyvíjaný v spolupráci s firmou Rimac.

Pozrite siChorvátsky Rimac bude vlastniť legendárne Bugatti! Vznikne nová spoločnosť

Hyundai zverejnil aj fotku maskovaného testovacieho vozidla Concept FK. Hyundai naznačil, že pohonné ústrojenstvo Vision/Concept FK bude kombinovať technológiu palivových článkov, z ktorých elektrina roztočí predné kolesá a zadné kolesá bude poháňať elektrina z batérie ako u klasického elektromobilu. A tá bude z dielne Rimac.

ZDROJ | Hyundai

Očakávaný dojazd s takýmto hybridným pohonom má byť 600 kilometrov a z 0 na 100 km/h športiak zrýchli za menej ako 4 sekundy, takže pôjde o slušné, hoci nie rekordne živé žihadlo.

Thomas Schemera, šéf marketingu spoločnosti Hyundai, počas predstavenia vodíkového konceptu uviedol, že firma je „pevne presvedčená“, že vodík je dobrá cesta a nebude možné prežiť len s technológiou batérií.

Pozrite siVodíkové kamióny Hyundai XCIENT mieria do Európy

Dvojité preferencie odráža v prípade ekologických pohonov aj podniková stratégia Hyundai. Podobne ako Toyota, aj Hyundai je, narozdiel od Tesly, alebo Volkswagenu, skeptický voči budúcnosti e-mobility založenej výlučne na batériových elektromobiloch.

ZDROJ | Hyundai

Koncern síce vyrába elektromobily ako Hyundai Kona, IONIQ 5, alebo Kia Niro EV, ale zároveň stále investuje do výskumu a vývoja automobilov s pohonom na vodíkové palivové články, ako je Nexo a najnovší Vision FK.

Hyundai postupne vyraďuje spaľovacie motory zo svojho portfólia, a do roku 2035 chce v Európe ponúkať iba elektrické modely. Do roku 2040 chce spaľovacie motory opustiť úplne.

Trend je jasný. Keďže spaľovacie motory automobilky postupne utlmujú, musia ich nahradiť elektrické pohony – či už napájané čisto z batérií, alebo z palivových článkov (v kombinácii s batériou).

ZdrojAutoblog

Komentáre k článku