Hyundai má prvú platformu pre elektromobily, vyrobí 23 nových modelov

ZDROJ | Hyundai Motor Group

Hyundai Motor Group predstavil novú skateboardovú modulárnu platformu pre svoje budúce elektromobily. Doterajšie elektromobily boli totiž vždy postavené na platforme pre klasické „spaľováky“, od dnes je tomu ale koniec a tak sa môže Hyundai a Kia vrhnúť do výroby celkom nových elektromobilov.

ZDROJ | Hyundai Motor Group

Nová platforma koncernu Hyundai Motor Group s názvom E-GMP je pre automobilky Hyundai a Kia veľmi dôležitá. Doteraz totiž na výrobu elektromobilov využívali existujúce platformy od klasických verzií s benzínovými alebo naftovými motormi. Na druhej strane elektromobily aspoň pripomínali klasické modely výrobcu. To sa zmení.

ZDROJ | Hyundai Motor Group

Nová platforma totiž bude slúžiť ako základ pre 23 nových modelov od automobiliek Hyundai a Kia pre najbližšie roky (už do roku 2025). Vďaka svojej modulárnosti bude možné E-GMP používať tak na menšie mestské vozidlá, ako aj pre väčšie SUV, ktoré sú čoraz viac obľúbené aj medzi elektromobilmi. Na trhu sa tak objaví aj nová séria Ioniq s označením 5, 6 a 7 (čím vyššie číslo, tým väčší a vybavenejší model).

ZDROJ | Hyundai Motor Group

Plusom skateboardovej platformy bude aj možnosť lepšieho rozloženia interiéru. Zmizne akýkoľvek stretový tunel vzadu vďaka úplne plochej podlahe, čím sa otvára priestor aj pre plne elektrické malé dodávky, po ktorých bude obrovský dopyt hlavne v metropolách, ktoré už oznámili alebo už praktizujú obmedzenie vstupu do centier pre klasické automobily so spaľovacími motormi.

Iným plusom má byť aj svetové prvenstvo v použití prvej sériovo vyrábanej integrovanej hnacej náprave (IDA), ktorá má na prenos sily na kolesá kombinovať ložiská kolies a hnací hriadeľ.

ZDROJ | Hyundai Motor Group

Platforma má byť od základu dizajnovaná pre pohon oboch náprav, no stačí vybrať motor vpredu a ostane zadnokolka. Vďaka tomuto riešeniu by sme sa konečne mohli dočkať tzv. frunku aj v elektromobiloch Hyundai i Kia. Výrazne sa zlepší aj bezpečnosť, HMG pridalo rôzne prvky pasívnej bezpečnosti už do konštrukcie E-GMP.

ZDROJ | Hyundai Motor Group

Batérie v podlahe majú mať o 10% viac kapacity ako konkurenčné riešenia a majú zvládať aj 800V nabíjanie s výkonom 350 kW, vďaka čomu by sme sa mali dočkať aj veľmi rýchleho nabíjania. 800V aktuálne ponúka iba Porsche Taycan. HMG tvrdí, že za 5 minút nabíjania na vysokorýchlostnej nabíjačke je možné „načerpať“ dojazd 100 km. 80% kapacity batérie sa má dosiahnuť za 18 minút!

ZDROJ | Hyundai Motor Group

Aby toho nebolo málo, v prípade nabíjania cez pomalšie, 400V systémy, sa prúd „preženie“ cez motor a invertor, aby sa batéria nabíjala rýchlejšie. Platforma je tiež pripravená na systém V2G, teda elektromobil skladuje energiu pre domácu sieť s výkonom 3,5 kW.

ZDROJ | Hyundai Motor Group

Prvý elektromobil na novej platforme sa na trhu objaví budúci rok.

Kompletnú prezentáciu novej platformy nájdete na YouTube HMG:

ZdrojHMG

Komentáre k článku