Hyundai Kona Electric je prvé dostupné elektrické SUV na Slovensku

Už vieme za koľko sa bude na Slovensku predávať očakávané elektrické SUV-čko. Hyundai ponúka dve batérie s kapacitou 39 kW a 64 kW a tiež dva stupne výbavy. Záujemci si stihnú kúpiť toto vozidlo do Vianoc.

ZDROJ | Hyundai

Kona Electric je prvé plne elektrické SUV nielen na slovenskom, ale aj na európskom trhu. Dizajnovo je samozrejme podobné Kone so spaľovacím motorom, ktorá bola predstavená ešte v roku 2017.

ZDROJ | Hyundai

Na prvý pohľad sa zvonku líši len pozmenenou, zatvorenou maskou. Väčšie zmeny nájdeme v interiéri, kde hneď zaujme pohľad na špeciálny modul ovládania pohonu na stredovej konzole slúžiaci na ľahké a intuitívne prepínanie jazdných režimov.

ZDROJ | Hyundai

Pozrite siVyskúšali sme nový Hyundai Santa Fe. Vydaril sa?

Hyundai Kona Electric ponúka na výber dve verzie elektrických pohonných jednotiek. Výkonnejší model má elektromotor s výkonom 150 kW (204 koní) a batériu s kapacitou 64 kWh, ktorá umožní dojazd do 482 kilometrov. Elektromotor má veľmi svižnú akceleráciu, z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 7,6 sekundy.

ZDROJ | Hyundai

Základný model má batériu s kapacitou 39,2 kWh, ktorá poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní). V tejto verzii je kratší dojazd, len do 312 km.

ZDROJ | Hyundai

Maximálna rýchlosť vozidla je v oboch verziách 167 km. Dĺžka nabíjania batérie závisí od typu nabíjačky. Pri použití rýchlonabíjacej stanice s príkonom 100 kW trvá nabitie na 80 % kapacity 54 minút.

ZDROJ | Hyundai

Zabudovaná nabíjačka má príkon 7,2 kW, nabíjanie striedavým prúdom pri 64 kWh batérii trvá 9 hodín a 40 minút. Menšia batéria sa nabije už za 6 hodín a 10 minút. Okrem týchto spôsobov je možné nabíjať batérie aj z bežnej domácej elektrickej zásuvky pomocou kábla s integrovanou nabíjačkou ICCB (In-Cable Control Box).

ZDROJ | Hyundai

Zákazník má na výber dva stupne výbavy. Základnú predstavuje balík Electric, ktorý má redukčnú prevodovku s elektronickým ovládaním Shift by Wire, ohrev batérií pri nízkych teplotách, rekuperačný systém, či 17-palcové zliatinové disky kolies.

ZDROJ | Hyundai
ZDROJ | Hyundai

Nájdeme tam systém sledovania únavy vodiča a systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu. Systém so 7-palcovým LCD displejom sa postará o navigáciu, telefonovanie aj zábavu a podporuje Apple CarPlay i Android Auto.

ZDROJ | Hyundai

Vyšší stupeň Electric+ prináša navyše napríklad predné Bi-LED svetlomety so statickým prisvecovaním zákrut, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém autonómneho brzdenia FCA s ochranou chodcov a balík asistentov Techno pack, ktorý obsahuje systém monitorovania mŕtveho uhla, systém upozorňujúci na vozidlá blížiace sa v priečnom smere pri cúvaní.

V tejto výbave nájdeme 8-palcový displej so zabudovanou navigáciou, značkový audiosystém Krell s 8 reproduktormi.

ZDROJ | Hyundai

Koľko toto pekné SUV stojí? Konu Electric s 39 kWh batériou je možné v základnej výbave kúpiť už od 34 990 eur. Silnejšia 64 kWh batéria výjde na 38 490 eur, za vyšší stupeň výbavy Electric+ zaplatí zákazník 42 490 eur.

ZDROJ | Hyundai

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku