Hyundai Kona Electric dostáva ďalšie predĺženie dojazdu a vydarený facelift

ZDROJ | Hyundai

Hyundai Kona Electric patril už pri predchádzajúcej verzii minimálne s ohľadom na dojazd medzi najlepšie elektromobily na trhu, čomu odpovedá aj jeho kladné hodnotenie v našej recenzii. S príchodom roka 2021 je však čas na novú generáciu, ktorá prichádza na trh s viacerými drobnými vylepšeniami.

Elektrickej Kone sa darí, len od jej uvedenia na trh v roku 2018 jej Hyundai predal viac ako 120-tisíc kusov, z toho až 53-tisíc kusov len v Európe. Niet sa teda veľmi čomu čudovať, že automobilka chce popularitu tohto modelu udržať pri živote a tak uvádza na trh verziu 2021 s ešte krajším dizajnom.

Novú verziu spoznáte ľahko podľa novej prednej masky, ktorá po novom pôsobí výrazne čistejšie a elegantnejšie. Jej súčasťou sa stali aj nové denné LED svetlá a priznaný asymetrický port pre nabíjanie, na ktorý je Hyundai hrdý.

Charakteristika elektromobilu sa mierne zmenila aj zo zadnej strany, ktorú tentokrát zdobia výraznejšie brzdové svetlá presahujúce cez okraj auta a horizontálne lesklé prvky v spodnej časti. Tieto prvky novú verziu elektromobilu vizuálne zväčšujú, no nejde iba o vizuálnu hru, nová Kona Electric je zároveň o 25 milimetrov dlhšia.

ZDROJ | Hyundai

V ponuke bude tentokrát v ďalších deviatich farbách vrátane dvoch dvoj-farebných verzií Phantom Black a Chalk White. Dostupnosť jednotlivých farebných verzií sa však môže medzi trhmi líšiť a tak uvidíme, ktoré farby napokon budú dostupné aj na Slovensku.

V interiéri novej generácie figuruje nový 10,25“ palubný displej, ku ktorému sa pridáva už z minulej generácie známy voliteľný 10,25“ displej infotainmentu. Jeho súčasťou je už aj Android Auto a Apple CarPlay, dokonca vo verzii s 8“ Display Audio systémom aj s možnosťou bezdrôtového pripojenia smartfónu.

ZDROJ | Hyundai

Vozidlo bude rovnako so smartfónom pripojené aj pomocou platformy Bluelink, ktorá poslúži na vzdialenú kontrolu jeho stavu a ovládanie rôznych prvkov vrátane nabíjania. Funkcia Remote Charging vám umožní aktivovať alebo zastaviť nabíjanie stlačením jediného tlačidla v mobilnej aplikácii. V zimných aj letných mesiacoch zas poteší vzdialené ovládanie klimatizácie a kúrenia.

ZDROJ | Hyundai

Nová Hyundai Kona Electric bude opäť dostupná v dvoch verziách. Verzia s dlhším dojazdom vybavená 64 kWh batériou disponuje elektrickým motorom s výkonom 150 kW, vďaka ktorej dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Základná verzia disponuje 39,2 kWh batériou a elektromotorom s výkonom 100 kW, ktorý rozhýbe elektromobil na 100 km/h za 9,9 sekundy. Elektromotory poskytnú elektrickej Kone maximálku 155, resp. 167 km/h so zhodným krútiacim momentom 395 Nm.

Čo je však pre väčšinu záujemcov zrejme najdôležitejšie, je ďalšie zlepšenie dojazdu. Už tohtoročná generácia 2020 priniesla vylepšený dojazd v 64 kWh verzii až na 484 kilometrov na jedno nabitie podľa metodiky WLTP. Tentokrát sa zlepšenia dočkala základná verzia s kapacitou batérie 39,2 kWh, ktorá zlepšuje svoj dojazd z 289 kilometrov až na 305 kilometrov podľa metodiky WLTP.

ZDROJ | Hyundai

Pri nabíjaní batérie výkonom 100 kW sa Kona Electric dostane z 10 na 80 % už za 47 minút na nabíjačke. Ak by ste si k novej generácii kupovali aj domáci wallbox, priplatiť si môžete za trojfázovú 10,5 kW palubnú nabíjačku, s ktorou nabijete základnú verziu z 10 na 100 % za 4 hodiny a 20 minút a verziu s dlhším dojazdom za 6 hodín a 50 minút.

 Typ nabíjačky 64 kWh batéria 39.2 kWh batéria
DC Rýchle nabíjanie
10-80%
50 kW nabíjačka 64 min 48 min
100 kW nabíjačka 47 min 47 min
AC Klasické nabíjanie
10-100%
7.2 kW palubná nabíjačka 9 h 15 min 6 h
10.5 kW palubná nabíjačka 6 h 50 min 4 h 20 min
ICCB nabíjanie
10-100%
(220V/12A) 28 h 17 h

Doplnková výbava sa taktiež rozširuje o ďalšie bezpečnostné systémy. Konkrétne ide o asistenta monitorovania mŕtveho uhla, asistenta upozorňujúceho na vozidlá približujúce sa v priečnom smere, upozornenie na objazd vpredu stojaceho vozidla, upozornenie na bezpečné opustenie vozidla či upozornenie na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách.

ZdrojHyundai

Komentáre k článku