Hyundai IONIQ – nová generácia hybridov

Po tom, čo Hyundai Motor predstavil nový hybridný automobil IONIQ na domácej scéne v juhokórejskom Namyangu, zverejnil v tlačovej správe ďalšie detaily. Podľa šéfa divízie riadenia projektov Výskumného a vývojového centra Hyundai Motor Rag Junga bude tento špeciálny hybridný automobil východiskovým bodom budúcej mobility.

Pozrite siHyundai v USA testuje autonómny automobil poháňaný vodíkom

Hybridný pohonný agregát novej generácie vyniká účinnosťou a najnižšou spotrebou paliva v triede. Podľa kórejských noriem dosahuje spotreba 4,5l/100 km. Po prvý raz bude v tej istej karosérii k dispozícii elektrický pohon, pohon plug-in hybrid a hybridný pohon. Unikátom je, že elektromotor s permanentnými magnetmi je prvýkrát zabudovaný priamo do spaľovacieho motora.

IONIQ-int
ZDROJ | Hyundai Motor

Hyundai IONIQ je postavený na novej podvozkovej platforme. Karoséria je z 53 % vyrobená z vysokopevnej ocele, kombinovanej s ľahkými hliníkovými prvkami. Použitím hliníkového plechu na kapote motora a dverách batožinového priestoru konštruktéri ušetrili 12,6 kg hmotnosti oproti rovnakým komponentom z oceľového plechu. Hliníkové sú aj časti závesov kolies.

https://www.youtube.com/watch?v=r795IGUTT7I

Ako sme už spomínali, v modelovom rade IONIQ budú na výber tri verzie pohonu v tej istej karosérii – plne elektrický pohon, pohon plug-in hybrid a klasický hybridný pohon. Prvá príde na trh verzia s klasickým hybridným pohonom. IONIQ bude mať dynamické jazdné vlastnosti, aj vďaka nízko položenému ťažisku, ktoré mu dáva stabilitu pri jazde v zákrutách.

hyundai_IONIQ_infografika_karoseria
ZDROJ | Hyundai

Trakčná akumulátorová batéria je, na rozdiel od bežných automobilov s hybridným pohonom, uložená pod zadným sedadlom v spodnej časti karosérie. Použitá je lítium-iónová polymérová (Li-pol) vysokonapäťová batéria s kapacitou 4 kWh, slúžiaca aj na rekuperáciu energie.

Krútiaci moment pohonného agregátu sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej prevodovky DCT (Dual Clutch Transmission) s dvoma spojkami, vyvinutej špeciálne pre hybridný pohon. Vysoká mechanická účinnosť prevodového ústrojenstva (95,7 %), zabezpečuje spontánnu reakciu a výbornú akceleráciu. Bližšie údaje o akcelerácii však zatiaľ nepoznáme.

hyundai_IONIQ_infografika_Pohon
ZDROJ | Hyundai

Základom pohonného agregátu je štvorvalcový benzínový motor 1.6 GDi s priamym vstrekovaním paliva z konštrukčného radu Kappa, ktorý sa vyznačuje až 40% termodynamickou účinnosťou.

Motor s vysokým zdvihom dodá pohonnej jednotke výkon 77 kW (105 k), ktorý podporí ďalšími 32 kW (43,5 k) elektromotor s permanentnými magnetmi. Elektromotor s maximálnym krútiacim momentom 170 Nm výrazne zlepšuje akceleráciu.

IONIQ-ext
ZDROJ | Hyundai Motor

K mimoriadne vysokej termodynamickej účinnosti spaľovacieho motora prispieva viacero konštrukčným prvkov ako napríklad oddelené okruhy chladiacej kvapaliny pre blok motora a hlavu valcov, ako aj priame vstrekovanie paliva s vysokým prevádzkovým tlakom 200 barov a 6-otvorovými injektormi.

Pozrite siToyota testuje bezdrôtové nabíjanie hybridov cez WiTricity

Vďaka svojmu inovatívnemu pohonnému ústrojenstvu a účinnosti hybridného pohonu poskytuje Hyundai IONIQ vysoký jazdný komfort a dynamické jazdné vlastnosti. Určite sa stane významnou konkurenciou pre najpredávanejší hybrid na svete, Toyotu Prius.

ZdrojHyundai Motor

Komentáre k článku