Hybridy sú nudné? Povedzte to Ferrari SF90 Stradale s výkonom 986 koní!

ZDROJ | Ferrari

Pod pojmom hybrid si mnoho z nás predstaví ohyzdnú Toyotu Prius, ktorá „ohurovala” nielen dizajnom, ale aj výkonom. Určite si spomeniete aj na množstvo ďalších hybridov, ktoré sú viac-menej iba upravenou verziou bežných vozidiel. Potom je tu ale absolútna novinka z Talianska, Ferrari SF90 Stradale. Hybrid, ktorého celkový výkon je takmer 1 000 konských síl! A ten dizajn…

ZDROJ | Ferrari

Ferrari SF90 Stradale už niekoľko dní kolovalo internetom ako zahalený model, ktorý automobilka testovala na verejných komunikáciách. O tom, že Ferrari chystá hybrid sa pritom hovorilo a špekulovalo ale podstatne dlhšie. Teraz je špekuláciám koniec, talianska automobilka predstavila svoju ekologickú beštiu.

SF90 má byť skratkou pre Scuderia Ferrari 90, a teda pripomínať 90. výročie založenia Scuderia Ferrari.

S ekológiou má toho SF90 Stradale pramálo. Stačí len spomenúť 8-valcový motor s výkonom 769 koní a každému je jasné, že s týmto kúskom na spotrebu jazdiť nebude nikto. Jedine tak testovací jazdci, aby docielili minimalizáciu CO2, kvôli ktorej muselo peklo zamrznúť a Ferrari vyrobiť hybrid.

O čisto elektrický pohon plug-in hybridu (LaFerrari bol mild hybrid) sa stará až trojica elektromotorov – dva vpredu, jeden vzadu s celkovým výkonom 217 koní. Aj tie by pritom stačili na bežnú prevádzku bežného elektrického vozidla. Nie však Ferrari.

ZDROJ | Ferrari

V8 s trojicou elektromotorov dodáva celkový výkon až 986 koní, čo z SF90 robí aktuálne najvýkonnejšie Ferrari na svete. Sériové, samozrejme. Mimochodom, zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá SF90 len 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je 340 km/h.

V8 je spriahnutý s dvojspojkovou prevodovkou s 8 stupňami, ktorá má radiť o 100 milisekúnd rýchlejšie, ako tá v modeli 488 Pista a navyše je o 10 kg ľahšia! Oproti F8 triturbo je ale ťažšia o 240 kg. Celková hmotnosť novinky je aj s elektromotormi a batériou 1 570 kg. Aj tak je to akosi málo.

ZDROJ | Ferrari

Čo teda čisto elektrický pohon? Áno, ten. Okrem toho, že v čisto elektrickom režime je Ferrari SF90 prednokolka (!), na jedno nabitie dokáže prejsť bez V8-čky „až” neuveriteľných 25 km.

Nie, nie je to vtip. Maximálna rýchlosť na batérie je obmedzená na 135 km/h. Problémom je len 7,9 kWh batéria. Keby Ferrari využilo väčšiu, rapídne by sa zvýšila aj hmotnosť a teda i športové vlastnosti vozidla.

Plusom ale je, že elektromotory na prednej náprave dokážu vektorovať krútiaci moment v reálnom čase, čo sa vraj hodí hlavne na pretekárskej dráhe.

ZDROJ | Ferrari

V interiéri má vládnuť strohosť, ale aj šialenosť čo sa týka volantu a množstva tlačidiel na ňom. Väčšina z nich má byť dotykových. Dotykové sú aj tlačidlá po stranách. Namiesto klasických budíkov je pred vodičom zakrivený 16″ displej, ale aj head-up displej.

V predaji má byť aj odľahčená verzia SF90 Stradale Assetto Fiorano s hmotnosťou nižšou o 30 kg. Mnohé časti v tejto verzii sú z titánu a uhlíkových vlákien.

ZDROJ | Ferrari

Cena ani jednej verzie zatiaľ nebola zverejnená. Počítať ale môžeme so sumou okolo 200 000 € a viac. Novinka má byť prvým majiteľom doručená v budúcom roku.

ZdrojFerrari

Komentáre k článku