Hummer je späť! Je plne elektrický, má 1 000 koní a dojazd 560 km

ZDROJ | GM

General Motors, americká automobilka stojaca za výrobou kedysi najväčšieho SUV na trhu, Hummer, už pred časom oznámila, že sa chystá jeho znovuzrodenie. Ak by ale GM predstavilo Hummer s obrovským benzínovým motorom, nebolo by to pre dnešnú dobu „in“. Aj preto sme sa dočkali iba plne elektrickej verzie.

Hummer EV si opäť prevezme titul najväčšieho SUV. Obor ale nebude čistokrvné SUV, GM z neho spravil pick-up. Tie sú na domácom trhu extrémne populárne a tak sa niet čomu čudovať. Hummer E ale prichádza aj s inými zaujímavými špecifikáciami.

ZDROJ | GM

Pod kapotou síce nie je nič, iba úložný priestor, no o chod sa stará trojica elektromotorov s celkovým výkonom vraj až 1 000 koní! Chýbať im nemá ani vektorovanie krútiaceho momentu. V pôvodnej správe GM tvrdilo, že krútiaci moment dosiahne 15 591 Nm (11 500 11,500 ft/lb) a automobilka s toho stále drží. Z 0 na stovku má Hummer EV vystreliť za 3 sekundy!

ZDROJ | GM

Veľkým plusom je vysokorýchlostné nabíjanie s výkonom 350 kW a 800V. To dnes ponúka zatiaľ iba Porsche Taycan. Dojazd na jedno nabitie aktuálne neznámej batérie má byť 350 míľ, čo je zhruba 563 km. Na takýto kolos je to výborná hodnota. Otázne je, ako bude dojazd klesať napríklad v ťažkom teréne.

Kolesá Hummeru EV sú zavesené na kompletne samostatnom vzduchovom podvozku, ktorý dokáže elektromobil znižovať, resp. zvyšovať v rozsahu 15 cm. K tomu ale podvozok dokáže zvýšiť vozidlo o ďalších 5 cm v prípade zapadnutia. S 35-palcovými gumami to ale asi nebude časté. GM hovorí o brodivosti do úrovne 60 cm a dokáže prekonať prekážku do výšky 45 cm. Pri použití 37-palcových pneumatík sa tieto hodnoty ešte o čosi zvýšia. V spodnej časti automobilu sú zosilnené oceľové pláty pre ochranu podvozku, opäť hlavne v teréne.

ZDROJ | GM

Unikátom Hummeru EV je možnosť jazdy do strán, tzv. Crab Walk. Nejde o úplnú jazdu do ľavej či pravej strany, ale skôr diagonály, čo sa má hodiť hlavne v teréne. V tom, ale aj pri parkovaní, pomôže až 18 kamier rozmiestnených po tele pre čo najlepší výhľad okolia z pohodlia kabíny. Každá kamera má pritom ostrekovač, aby bola čistá za každých okolností!

Obraz z kamier je možné sledovať na 13,4″ hlavnom displeji, ktorý dopĺňa 12,3″ displej pred vodičom. Interiér vyzerá na prvý pohľad sparťansky, no má všetko, čo by mal mať, vrátane vyhrievaných sedadiel či množstva odkladacích priestorov. Vo výbave má byť aj semi autonómny systém Super Cruise, ktorý dokáže udržiavať vozidlo v jazdnom pruhu, ale umožňuje aj automatické predbiehanie. Na vvybraných cestách.

ZDROJ | GM

V predaji bude najskôr Hummer EV Edition 1, ktorá ponúkne prvým majiteľom aj extra funkcie, ako napríklad odnímateľné strešné panely, ktoré sú stavané tak, aby sa zmestili do predného kufra.

ZDROJ | GM

MutliPro zadné dvere majú základné sklopenie pre nakladanie, ale aj zabudovaný výklopný schodík pre prípadné nastúpenie do úložného priestoru.

ZDROJ | GM

Zaujímavosťou je aj predná maska s podsvieteným grilom s logom Hummer, ktorá navyše vytvára svetelné efekty pri nabíjaní, ale aj pri priblížení sa k vozidlu.

ZDROJ | GM

Obrovskou nevýhodou je, že Hummer EV sa dostane do predaja až neskôr v budúcom roku. Očakávať môžeme asi tretí kvartál. Cena Hummer EV Edition 1 je stanovená na 112 595 dolárov (bez tamojších daní).

ZDROJ | GM

Bežná, resp. bežnejšia verzia s menšou batériou a výkonom 800 koní, Hummer EV3X, sa dostane do predaja na jeseň roku 2022 s cenou začínajúcou na sume 99 995 dolárov. O rok neskôr má prísť aj základnejšia verzia EV2X s výkonom 625 koní s cenou o 10 000 dolárov nižšou. Na jar 2024 sa máme dočkať aj úplného „základu“ EVs dvoma motormi s výkonom 625 koní a cenou 79 995 dolárov.

 

ZdrojGMC

Komentáre k článku