Huawei míľniky roku 2016: 100 mil. predaných smartfónov i nárast tržieb

Spoločnosť Huawei v priebehu tohto roku dosiahla niekoľko nezanedbateľných míľnikov.

Medzi najvýraznejšie patrí 100 miliónov predaných smartfónov, medziročný nárast tržieb o 41 % a vzostup na 47. priečku rebríčka Global 500 2016. Detailnejšie si míľniky spoločnosti Huawei za rok 2016 predstavme v prehľadných infografikách.

huawei-infografika-2016_1
ZDROJ | Huawei

Huawei predal viac než 100 miliónov smartfónov k 14. októbru 2016. Tento míľnik bol dosiahnutý o dva mesiace skôr než v predchádzajúcom roku (22. decembra 2015)

huawei-infografika-2016_2
ZDROJ | Huawei

V prvom polroku 2016 dosiahla spoločnosť medziročný nárast tržieb o 41 % (celkovo Huawei CBG divízia v prvom polroku 2016 zaznamenala tržby vo výške 77,4 miliárd CNY / cca 10,5 miliardy EUR)

huawei-infografika-2016_3
ZDROJ | Huawei

Huawei je tretí najväčší svetový výrobca smartfónov, ktorého podiel na svetovom trhu v prvom polroku 2016 dosiahol 11,2 %, zatiaľ čo na konci roku 2015 činil 8,5 %

huawei-infografika-2016_4
ZDROJ | Huawei

Jednotka na čínskom trhu – podiel na trhu smartfónov v Číne v prvom polroku 2016 dosiahol 17,7 %, zatiaľ čo na konci roku 2015 činil 15,3 %

huawei-infografika-2016_5
ZDROJ | Huawei

Viac než 9 miliónov predaných prémiových smartfónov Huawei P9 / P9 Plus uvedených na trh v apríli 2016

huawei-infografika-2016_6
ZDROJ | Huawei

Huawei je v Číne jednotkou v cenovom rozsahu 3 000 – 4 000 CNY (cca 405 – 540 EUR) a jeho trhový podiel v tomto cenovom rozsahu je viac ako 30 %

huawei-infografika-2016_7
ZDROJ | Huawei

Huawei prevádzkuje po celom svete 16 vývojových centier, okrem Číny tiež v USA, Švédsku, Francúzsku, Veľkej Británii, Južnej Kórei, Japonsku a v Indii

huawei-infografika-2016_8
ZDROJ | Huawei

70 % zamestnancov Huawei CBG sú inžinieri pracujúci v oblasti výskumu a vývoja

huawei-infografika-2016_9
ZDROJ | Huawei

Vzostup Huawei na 47. miesto výročného rebríčka najhodnotnejších svetových značiek Global 500 2016, zostavovaného spoločnosťou Brand Finance (v roku 2015 Huawei na 104. mieste)

Richard Yu, CEO Huawei Consumer BG, taktiež predstavil ambície spoločnosti v oblasti smartfónov, v ktorých sa netají, že behom dvoch rokov chcú byť druhým najväčším výrobcom smartfónov na svete, čím by prekonali Apple.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku