Huawei ide do elektromobilov. Ponúka autonómiu 4. úrovne

ZDROJ | Arcfox Weibo

Z automobilu je čoraz viac inteligentný systém na kolesách ako len dopravný prostriedok vybavený motorom. Je preto aj pochopiteľné, že sa v branži čoraz viac angažujú IT firmy. Túto previazanosť dokazujú aj súčasné výrobné problémy automobiliek, spôsobené výpadkom čipov.

„Ktorá IT firma ešte nemá vlastný elektromobil, nech sa prihlási u súdruha Žinčicu“, mohla by znieť parafráza na humor Lasicu a Satinského. Apple, Xiaomi, či dokonca čínsky internetový vyhľadávač Baidu sa rozhodli spojiť sily s tradičnými automobilkami pri výrobe automobilov a nie sú jediní. Asi neprekvapí, že ďalším adeptom je čínsky telekomunikačný gigant Huawei.

Pozrite siApple Car možno vyrobí Hyundai, automobilka potvrdila rokovania

Výrobca telekomunikačných zariadení a smartfónov opakovane popieral správy, že chystá automobilovú značku. Namiesto toho tvrdí, že jeho zámerom je byť kľúčovým dodávateľom pre automobilky, alebo výrobcov originálneho vybavenia.

Wang Jun, prezident divízie Huawei pre inteligentné automotive riešenia, uviedol 48. apríla päť produktov pre autonómnu jazdu úrovne 4 ZDROJ | Huawei Technologies

V automobilovej výrobe existujú tri hlavné kategórie: samotné automobilky ako napríklad VW, Honda, Tesla a podobne, spoločnosti dodávajú automobilové diely a systémy priamo automobilkám, ako Bosch a Continental a nakoniec dodávatelia čipov, ktorých typickými predstaviteľmi sú Nvidia, Intel, Renesas, alebo NXP.

Huawei sa chce stať „čínskym Boschom“, ale zároveň je aj dodávateľom čipov pre automobily. Firma potvrdila troch významných zákazníkov na čínskom trhu: BAIC, Chang’an Automobile a Guangzhou Automobile Group. Na výročnom autosalóne predstavila 18. apríla v Šanghaji spoločnosť Arcfox novinku, ktorá ma veľa spoločného s Huawei.

ZDROJ | Huawei

Arcfox, nová značka elektromobilov pod štátnou automobilkou BAIC, debutovala na autosalóne s modelom Alpha S vybaveným systémami Huawei „HI“ (Huawei Inside). Elektrický sedan je nadupaný funkciami od Huawei.  Operačný systém HarmonyOS poháňa čip Kirin od Huawei, ktorý zaisťuje aj rad ďalších aplikácií, ako systém autonómneho riadenia, rýchle nabíjanie a cloud computing.

Najväčším prekvapením je, že Alpha S údajne dosiahla schopnosť autonómnej jazdy úrovne 4 (L4), čo by znamenalo, že vôbec nepotrebuje asistenciu vodiča.

Toto tvrdenie však treba brať trochu s rezervou. V nedávnom rozhovore Su Qing, generálny riaditeľ pre autonómne riadenie v spoločnosti Huawei, uviedol, že Alpha S je síce L4 z hľadiska „schopností“, ale L2 podľa „legálnych“ možností. V Číne zatiaľ nie je povolené autonómnym autám voľne jazdiť po uliciach.

Autonómnu jazdu pre Alpha S zaisťuje množstvo senzorov, vrátane troch lidarov, šiestich radarov v pásme mm vĺn, 13 ultrazvukových senzorov, 12 kamier, ako aj vlastná čipová sada Huawei na automatizované riadenie.

„Bolo by oveľa lepšie ako Tesla,“ uviedol o schopnostiach automobilu rotujúci predseda Huawei Eric Xu. „Naše autá, ktoré dnes vidíte, sú už úrovne L4, ale netrúfal by som si ich nechať jazdiť bez vodiča“, dodal Xu. Konkurencia je však presvedčená, že s nutnosťou bezpečnostného vodiča nemôžeme hovoriť o L4.

Pozrite siHuawei predstavilo svoj vlastný operačný systém HarmonyOS

Huawei je však pripravená v tomto roku investovať viac ako 1 miliardu dolárov na inteligentné komponenty a technológie vozidiel. Paradoxne, o technológii 5G, ktorú mnohí považujú pre autonómne vozidlá za kľúčovú, sa šéf Huawei vyjadruje skepticky. A to aj napriek tomu, že firma je kľúčovým výrobcom 5G infraštruktúry v globálnom meradle.

Priznám sa, že zdieľam rovnaký názor. Je nereálne očakávať, že 5G siete budú mať 100-percentné pokrytie celej dopravnej infraštruktúry a zaistiť ich úplnú spoľahlivosť a bezpečnosť je takisto nemožné. Aby sa autonómne riadenie stalo skutočnosťou, musia byť autonómne aj samotné autá. To znamená, že vozidlo môže jazdiť autonómne bez externej podpory.

ZdrojTechCrunch

Komentáre k článku