HTC Project Proton ukazuje, ako môžu už o pár rokov vyzerať XR headsety

ZDROJ | HTC

Spoločnosť HTC okrem trojice nových headsetov z rodiny Cosmos predstavila aj koncept Project Proton, na ktorom spoločnosť prezentuje dve možné vývojové cesty headsetov pre zmiešanú a virtuálnu realitu v najbližších rokoch.

Headsety, resp. okuliare pre virtuálnu a zmiešanú realitu, sú každým rokom o niečo ľahšie a teda aj pohodlnejšie. Cieľom všetkých spoločností pôsobiacich v tomto segmente je samozrejme priblížiť sa čo najviac k bežným okuliarom, pri ktorých už po chvíli bez problémov zabudnete, že ich máte na očiach.

K tejto vízii sa spoločnosť HTC približuje aj novým konceptom Project Proton, ktorý už v laboratórnych podmienkach spoločnosti existuje aj vo forme prototypov. Tentokrát ide o tzv. XR headset, teda headset spájajúci zmiešanú a virtuálnu realitu do jedného kompaktného zariadenia.

ZDROJ | HTC

Project Proton sa vyvíja v dvoch verziách – all-in-one a all-in-two. Prvá menovaná verzia je plne nezávislá od externých výpočtových jednotiek, teda aj od počítača alebo smartfónu, na ktorom by prebiehali grafické výpočty. Druhá verzia už s externým zariadením počíta. Dve verzie sa od seba líšia aj slúchadlami a samozrejme aj mnotnosťou. V prípade AIO verzie môžeme na jej zadnej strane vidieť aj miesto pre hardvér.

ZDROJ | HTC

Spoločnosť podľa portálu TechCrunch zvažovala aj prenos dát do headsetu bezdrôtovo, pravdepodobne pomocou 5G siete. Nechce však na hlavy používateľov umiestňovať výkonné vysielače, ktoré by na nich vyžadovali silné žiarenie aj po dobu niekoľkých hodín denne. O prípadnej škodlivosti 5G síce spoločnosť nehovorí, no v tomto smere radšej volí opatrný prístup aj za cenu pomalšieho technologického pokroku konceptu.

Pozrite siAutomobilka Ford bude trénovať technikov cez virtuálnu realitu

HTC o konkrétnych parametroch, cene či dátume vydania samozrejme nehovorí. Aj keď tento koncept plánuje v budúcnosti premeniť na skutočný produkt a už dnes disponuje funkčnými prototypmi, Project Proton na poličkách obchodov v dohľadnej dobe určite neuvidíme. Spoločnosť musí taktiež počkať na dostupnosť novších, ľahších a lacnejších technológií, vďaka ktorým by bol takýto headset uskutočniteľný aj po stránke masovej výroby.

ZdrojTechCrunch

Komentáre k článku