Honda s prvým elektromobilom predstavuje aj nové nabíjačky

ZDROJ | Honda

Japonská Honda pomerne dlho odolávala elektrifikácii, no nakoniec jej neodolala a predstavila štýlový, ale poriadne predražený elektromobil Honda e. Honda na to ale ide ešte trošku inak. Okrem svojho prvého elektromobilu (ak nepočítame Clarity) predstavuje hneď aj niekoľko nabíjačiek nielen pre domácnosti.

ZDROJ | Honda

Základným riešením hlavne pre domácnosti či parkovacie domy bude Honda Power Charger s možnosťou nabíjania pomocou striedavého prúdu prúdu s výkonom 7,4 kW v prípade jednej fázy, alebo 22 kW v prípade trojfázovej prípojky. V predaji majú byť aj dve verzie – s kotvením na stenu, alebo s podstavcom.

ZDROJ | Honda

Výhodou má byť viacero smart funkcií ako automatická obnova nabíjania pre prípad výpadku prúdu. Nabíjačka sa bude pokúšať o obnovu 5x. To isté platí pre akýkoľvek výkyv alebo obmedzenie nabíjania z prakticky akýchkoľvek príčin.

Nabíjačka má byť zároveň pripravená na integráciu do domácej elektrickej siete z obnoviteľných zdrojov, ktorej energiu dodávajú solárne panely, batéria či tepelné čerpadlo. Chýbať nemá ani autorizácia pomocou RFID čipu či ochrana pred vytiahnutím kábla. Žial, Honda zatiaľ nezverejnila cenu nabíjačky. Tá od VW bude začínať na sume 399 €, no so slabším výkonom.

ZDROJ | Honda

Druhým riešením od Hondy na podporu elektromobility ešte pred tým, ako vôbec vypukne, je nabíjačka integrovaná do pouličnej lampy. V spolupráci s Ubricity chce japonský výrobca priniesť viac takýchto nabíjacích miest. Spoluprácu však spoločnosti (aj s ďalšími) oznámili ešte na jar tohto roka.

ZDROJ | Honda

Fungovať by to malo tak, že v mestách si majitelia elektromobilov nebudú musieť hľadať nabíjacie stanice, ale ony si nájdu ich cez stĺpy pouličného osvetlenia či dokonca hydranty alebo iba bezpečnostné stĺpiky pri chodníkoch.

ZDROJ | Honda

Tretím riešením pre zlepšovanie elektromobility je nabíjacia stanica Honda Power Manager, ktorú Honda vyvíja v spolupráci s nemeckým EVTECom. Ide o nabíjačku s možnosťou obojsmerného prúdenia elektriny s funkciou V2G (vehicle-to-grid). Určená je pre tzv. smart siete, ktoré budú schopné pracovať s energiou uskladnenou v batériách elektromobilu.

ZDROJ | Honda

Elektromobil by si napríklad nechal majiteľ nabíjať na noc s tým, že vie, že je zapojený do smart elektrickej siete. V prípade, že by sieť potrebovala viac energie kvôli napríklad večernému svieteniu, vareniu, ohrievaniu atď. v domácnostiach, vybrala by si ju z batérie elektromobilu. Energia z jedného vozidla je síce málo, no ak by boli v sieti desaťtisíce takýchto vozidiel, mohli by sme sa baviť o najväčšej zásobárni elektriny na svete. Batérie elektromobilov by sa následne ešte pred svitaním opäť nabili počas obdobia s minimálnymi odbermi.

ZDROJ | Honda

Mnohí by určite protestovali kvôli zvýšenému opotrebovávaniu batérie vo vnútri, no ak by bolo zapojenie do siete bezplatné, teda i bezplatné nabíjanie (alebo aspoň s masívnou zľavou z nabíjania), určite by to mnohých presvedčilo. To je zatiaľ však iba hudba budúcnosti. Skôr sa takýto systém dostane do smart domácností, ktoré využívajú obnoviteľné zdroje. Batéria z elektromobilu (alebo i dvoch) dokáže zásobovať elektrinou vo večernej špičke a počas noci sa nabije z lacnej tarify.

ZDROJ | Honda

 

 

ZdrojHonda

Komentáre k článku