Honda Legend EX je ako prvá na svete vybavená 3. úrovňou autonómneho riadenia

ZDROJ | Honda

Honda začala od dnes, 5. marca 2021, predávať automobil Honda Legend EX. Je vybavený systémom Honda Sensing Elite, ktorý spĺňa štandard 3. úrovne autonómneho riadenia.

Koncern vložil autonómnu nadstavbu Elite do overeného systému Honda Sensing. Aby vozidlo zvládlo autonómnu jazdu, využíva na navigáciu dáta z 3D máp s vysokým rozlíšením a globálneho navigačného satelitného systému Global Navigation Satellite System,(GNSS).

Situáciu na ceste monitoruje sústava senzorov, ktorá dokáže pokryť 360° okolie vozidla. Vo vnútri sa nachádza kamera, ktorá sleduje stav vodiča. Získané informácie vyhodnocuje ECU. Má na starosti správne rozpoznávanie, predpovede a rozhodnutia. Aplikuje tiež mnohoúrovňové riadenie na akceleráciu, brzdenie a riadenie vozidla, ktoré pomáha šoférovi dosiahnuť kvalitnú a plynulú jazdu.

ZDROJ | Honda

Vozidlo vybavené 3. úrovňou autonómneho riadenia dokáže na základe zvolenej trasy samostatne vykonávať všetky úkony za vodiča. Nemá však bezpečnostnú poistku a v prípade krízovej, resp. nečakanej situácie musí okamžite prebrať riadenie vodič. Ide teda o pomerne nebezpečný stupeň, preto ho viaceré automobilky preskakujú a z druhej úrovne prechádzajú hneď do štvrtej.

Honda aj z tohto dôvodu kládla počas vývoja najvyššiu prioritu na bezpečnosť a spoľahlivosť. Pri simuláciách použili 10 miliónov rôznych situácií, ktoré sa môžu počas jazdy vyskytnúť. Testovacie vozidlá najazdili spolu 1,3 milióna kilometrov.

ZDROJ | Honda

Honda Sensing Elite využíva rozhranie HMI (človek/stroj). Vďaka nemu dokáže vodičovi okamžite zistiť prevádzkový stav systému, jazdnú situáciu a ďalšie požiadavky nevyhnutné na odovzdanie riadenia „stroju“. Všetky prebiehajúce úkony a aktivované systémy sú prehľadne zobrazované v hornej časti obrazovky navigácie, na volante, alebo na odkladacej skrinke palubnej dosky.

Pozrite siAutonómne autá budú vidieť „cez oponu“ hmly a snehu

Pri aktivovanej funkcii Hands-off nemusí mať vodič ruky na volante. Vtedy musí mať aktivovaný adaptívny tempomat spolu so systémom nasledovania nízkou rýchlosťou a asistentom udržiavania v jazdnom pruhu. Tento režim signalizuje kontrolka na volante.

ZDROJ | Honda

Funkcia navádzania v dopravnej zápche (Traffic Jam Pilot) dokáže prebrať kontrolu nad akceleráciou, brzdením a riadením. Systém jazdí, zastavuje v rovnakom jazdnom pruhu, dodržiava správnu vzdialenosť prispôsobenú s rýchlosťou auta idúceho vpredu. Tento režim signalizujú modré kontrolky.

Asistent núdzového zastavenia (Emergency Stop Assist) sa aktivuje v prípade, ak vodič nereaguje na požiadavky systému na odovzdanie riadenia. V tom prípade autonómny systém spomalí, vie prejsť cez jazdné pruhy až na krajnicu vozovky, kde automobil zastaví.

S obmedzeným lízingovým predajom modelu Honda Legend Hybrid EX sa v Japonsku začína od dnešného dňa, 5. marca.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku