Honda Jazz vsádza na nový hybridný pohon e:HEV

ZDROJ | Honda

Nová Honda Jazz nesie označenie e:HEV, v predaji bude od leta 2020 a má byť ďalším krokom k splneniu záväzku automobilky, že v roku 2022 bude 100% ich hlavného predaja s elektrifikovaným hnacím ústrojenstvom.

Najnovšia Honda Jazz dostala označenie e:HEV. Správne tušíte, že ide o ďalšie z riešení hybridných pohonov, ktoré automobilky v ostatnom čase ponúkajú. Jazz ponúkne dva elektromotory doplnené 1,5-litrovým benzínovým motorom DOHC i-VTEC, lítium-iónovým akumulátorom a prevodovkou s pevným pomerom cez inteligentnú riadiacu jednotku výkonu. Kombinácia motorov ponúkne výkon 80 kW, teda 109 koní, zrýchlenie na 100 km/h za 9,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 175 km/h. Výrobca uvádza spotrebu 4,5 l/100km podľa meraní WLTP v štandardnom modeli a 4,8 l/100km podľa meraní WLTP vo verzii Crosstar.

ZDROJ | Honda

K dispozícii budú 3 režimy jazdy. S čisto elektrickým pohonom (EV Drive), hybridným pohonom (Hybrid Drive) a režim spaľovacieho motora (Engine Drive). Prvé dva menované majú byť v kombinácii ideálne do mestského prostredia. Engine Drive je určený na diaľnicu, pričom pri akcelerácii má byť podporený elektromotorom. Akumulátor počas jazdy bude nabíjaný tradične rekuperáciou, ale aj nadbytočným výkonom z benzínového motora počas jazdy v hybridnom režime.

Pri nízkych rýchlostiach zvládne nová Honda Jazz krútiaci moment do 253 Nm. Použitá je predovka s fixným prevodovým pomerom, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu a pocitom lineárneho zrýchľovania. Pre komfortnejší pocit z jazdy je použité odpruženie s nízkym trením a tuhšia karoséria.

Jazz chce svojim budúcim používateľom ponúknuť štedrejší priestor. Objem batožinového priestoru začína na 298 litroch, dá sa zvýšiť na 1 203 litrov. V samotnej kabíne sa získal priestor novým uložením prvkov hnacej sústavy alebo umiestnením palivovej nádrže v strede rámu pod prednými sedadlami. Aj vďaka tomuto riešeniu, dokážete zadné sedadlá sklopiť tak, že s batožinovým priestorom vytvoria súvislú plochú odkladaciu plochu. K dispozícii bude tiež vyklopenie zadných sedákov zvislo nahor.

Palubnej doske bude dominovať dotykový LCD displej, ktorého používateľské prostredie bude podobné tomu, ktoré poznáme zo smartfónov. Infotainment bude možné ovládať aj hlasom, k dispozícií bude Android Auto a Apple CarPlay, ktoré so smartfónom spojíte tradične USB káblom, ale aj bezdrôtovo. Honda Jazz ponúkne aj Wi-Fi Hotspot. „OK Honda“ je povel na aktiváciu hlasového asistenta automobilky, ktorý využíva umelú inteligenciu a kontextové chápanie.

Jazz v rámci bezpečnostných technológií Honda SENSING ponúka novo vyvinutú prednú širokouhlú kameru, brzdový systém je vylepšený o premávku v noci a rozpoznáva chodcov či cyklistov, tiež dokáže rozpoznať pretínanie smeru jazdy alebo zatáčanie do cesty prichádzajúceho vozidla. Nechýba adaptívny tempomat, systém udržania v jazdom pruhu, systém na vybočenie z cesty, sledovanie mŕtveho uhlu a kompletné monitorovanie priečnej premávky. Nový Jazz tiež sleduje dopravné značky a v prípade potreby upozorňuje vodiča ako vizuálne tak zvukovo.

Honda Jazz príde v Európe do predaja v druhej polovici roku 2020, ceny automobilka zverejní počas marca 2020.

ZdrojTS Honda

Komentáre k článku