Honda HR-V – ďalší model z Japonska už iba ako hybrid

ZDROJ | Honda

Honda dnes predstavila úplne nový model HR-V, ktorý po vzore modelu Jazz bude na trhu už iba s hybridným pohonom e:HEV. Nové malé SUV od Hondy príde s celkom novým dizajnom, ale aj novým podvozkom i spomínanou motorizáciou.

ZDROJ | Honda

Novinka na prvý pohľad pôsobí ako trojdverové kupé na steroidoch, kľučky zadných dverí sú totiž schované do zadných stĺpikov. Spredu si novú Hondu nepomýlite s konkurenčnými značkami, podpis Hondy je jasne viditeľný. LED svetlomety vpredu i vzadu sú samozrejmosťou, vzadu sú dokonca spojené tenkou líniou, ktorú vidieť na čoraz väčšom počte modelov mnohých značiek.

ZDROJ | Honda

Honda o novinke píše: „Nový model, koncipovaný tak, aby vyhovoval náročným potrebám moderných spotrebiteľov, dosahuje vzácnu rovnováhu medzi prémiovým štýlom SUV a mimoriadnou priestrannosťou, s kompaktnými rozmermi a ľahkým nastupovaním a vystupovaním pre cestujúcich. To všetko umožňuje princíp spoločnosti Honda „Maximum človeka, minimum stroja“ (M/M), ktorý vychádza z presvedčenia, že účelom technológie a dizajnu je slúžiť potrebám vodiča a cestujúcich.“

Inak povedané, má ísť o tvar kupé s výhodami vyššieho posedu i podvozku, ale aj väčším miestom v interiéri.

ZDROJ | Honda

V porovnaní s predchodcom narástla svetlá výška o 10 mm, no zároveň sa znížila strecha o 20 mm. Narástli aj disky kolies, v základe budú 18-palcové. Auto tak pôsobí mohutnejšie. 

ZDROJ | Honda

Pohonný systém sa skladá z dvoch kompaktných elektromotorov pripojených k 1,5-litrovému benzínovému motoru i-VTEC s celkovým výkonom 96 kW (131 k) a maximálnym krútiacim momentom 253 Nm pri 4 500 ot./min.

Tak, ako v prípade Hondy Jazz, aj v HR-V systém e:HEV obsahuje tri meniteľné režimy jazdy. Pre maximálnu efektivitu sa model HR-V rozbieha v elektrickom režime a plynule prechádza do hybridného režimu, keď je motor pod vysokým krútiacim momentom, zatiaľ čo benzínový motor sa používa na jazdu vo vyšších a konštantnejších otáčkach.

RECENZIAHonda Jazz prekvapuje variabilitou, ale aj novým elektrickým pohonom

ZDROJ | Honda

Honda ďalej o novinke píše: „Vo vnútri nového modelu HR-V každý dizajnový prvok prispieva k pocitu veľkorysej priestrannosti a vzdušnosti, ktorá spája cestujúcich s vonkajším svetom, s úrovňou komfortu a praktickosti, ktorá v segmente subkompaktných SUV nemá obdoby. Moderné tkaniny a textúrované materiály vytvárajú pocit solídnych a prémiových materiálov, s kvalitou, ktorú cítiť na dotyk.“

Plusom je, že Honda nestavila na dotyk, hoci hlavný 9-palcový displej na stredovej konzole je dotykový, ostatné prvky majú hardvérové ovládanie, vrátane klimatizácie či tlačidiel na volante. Infotainment systém prešiel tiež zmenami. Má byť rýchlejší a intuitívnejší. Chýbať nemá ani podpora Android Auto (iba drôtové) či Apple CarPlay (aj bezdrôtové).

Pred vodičom je navyše 7-palcový displej zobrazujúci doplnkové dáta.

ZDROJ | Honda

Zaujímavosťou je nový tvar výduchov klimatizácie- Má tvar L a má riešiť „nepomer v tradičných konfiguráciách vetracích otvorov, kedy sa cestujúci často cítia nepríjemne, keď vzduch prúdi priamo na nich. Systém jemne usmerňuje prúd vzduchu pozdĺž predných bočných okien smerom k stropu a vytvára vír vzduchu nad pasažiermi a vedľa nich.“

Hoci novinka narástla oproti predchodcovi na dĺžke či šírke iba minimálne, vo vnútri sa zväčšil priestor pre cestujúcich vzadu o 35 mm. Vzadu nechýba dnes už legendárne sedadlá Magic Seats. V prípade plných rúk poteší funkcia otvárania kufra „Power Tailgate Walk Away Close“, ktorá má byť so zvýšenou funkčnosťou

ZDROJ | Honda

Honda HR-V je prvýkrát vybavená technológiou Honda SENSING, ktorá využíva aj novú širšiu prednú kameru s vyšším rozlíšením a vysokorýchlostných čipov na spracovanie obrazu. Zahŕňa tiež vylepšenú nočnú prevádzku Systému riadenia zmiernenia kolízie s chodcami a systému pre zmiernenie následkov kolízie (CMBS) s autami, ktorý teraz detekuje prichádzajúce vozidlá križujúce trasu automobilu vrátane cyklistov a motocyklov a aktivuje brzdenie. 

Nová technológia adaptívneho tempomatu (ACC)má zas zvyšovať bezpečnosť pri zmene jazdného pruhu a pri obchádzaní vozidiel. ACC sa tiež môže pochváliť funkciou súbežnej jazdy pri nízkej rýchlosti a ovládaním bŕzd, ktoré udržujú nastavenú rýchlosť pri zjazde z kopca. 

ZDROJ | Honda

Vylepšené je aj sledovanie mŕtveho uhla. Detekčná vzdialenosť sa zlepšila z 3 m na 25 m, takže vodič má vyššiu istotu. Zlepšený je i systém Sledovania priečnej premávky pri cúvaní, ktorý využíva radarové snímače na zadnej strane, aby pri cúvaní vodiča varovali pred približujúcimi sa vozidlami zľava alebo sprava. Tu je k dispozícii zvukové aj vizuálne varovanie.

Systém kontroly zjazdu z kopca Hill Descent Control, ktorý je na modeli HR-V k dispozícii v Európe po prvýkrát, funguje už od minimálnej rýchlosti 3 km/h. Táto technológia umožňuje väčšiu a plynulejšiu kontrolu na povrchoch s nízkou priľnavosťou a dole strmým svahom, aby sa zvýšila istota riadenia v širšom rozsahu podmienok – od manévrovania na klzkých vonkajších parkovacích rampách až po jazdy po strmých zasnežených cestách.

Úplne nový model HR-V e:HEV bude v Európe dostupný koncom roku 2021. Ceny pre náš trh zatiaľ nie sú známe.

ZDROJ | Honda

ZdrojHonda

Komentáre k článku