Honda e Prototype – dočkali sme sa, elektrická retro lahôdka je tu!

Honda na ženevskom autosalóne predstavuje nový elektromobil, ktorý vznikol z nádherného retro konceptu Urban EV z roku 2017. Hoci tak vyzerá, nejde o ďalší koncept, ktorý sa stále nedostane na cesty, ale naopak, dostane sa! Zmenili sa pritom len detaily, čo je určite pozitívne.

ZDROJ | Honda

Mini Cooper už možno nebude mať najštýlovejšie autíčka na svete. Honda už v roku 2017 prekvapila konceptom Urban EV, ktorý na rozdiel od jej šialeností v podobe modelov Civic s deleným zadným sklom či ďalšími dizjanovými „lahôdkami“, zaujal masy už na prvý pohľad. Povedali by ste ale, že novinka vychádza práve z modelu Civic? Toho pôvodného. Nepoznám azda nikoho, komu by sa tento koncept nepáčil. Určite sa ale takí nájdu, to nehovorím…

ZDROJ | Honda

Honda už pred ženevským autosalónom potvrdila, že sa chystá predstaviť model vychádzajúci práve z tohto konceptu a azda celý svet sa potešil. Honda e Prototype je na svete a už nič nebráni tomu, aby si záujemcovia mohli novinku zabezpečiť. Honda dokonca spustila systém predobjednávok, stačí sa len zaregistrovať.

Honda e Prototype je aj napriek názvu model, ktorý sa má dostať na európske cesty už čoskoro. Novinkou oproti konceptu z 2017 je ale štvorica dverí, ktorých kľučky miznú priamo v dverách nielen pre efekt, ale aj zníženie odporu vzduchu. Pre ten tu absentujú aj spätné zrkadlá, ktoré nahradia kamery. Pravdepodobne ale pôjde o príplatkovú výbavu. Uvidíme. Ak nie, bude miniatúrna Honda bude prvé auto segmentu B bez spätných zrkadiel.

ZDROJ | Honda

Japonská automobilka odhalila aj interiér, ktorý bude rovnako štýlový, ako exteriér. Materiály a farby aktuálne využívané v mnohých konkurenčných modeloch, no s retro dizjanom sa Honde vydarili. Zaujímavo pôsobí napríklad stredová konzola a masívny rám s displejmi v strede. Dva displeje sú na okrajoch, nahrádzajú spätné zrkadlá.

ZDROJ | Honda

Prekvapením je ale 230V zásuvka, ale aj HDMI port! Na čo bude je zatiaľ tajomstvom, pravdepodobne bude možné prepojiť napríklad notebook s vozidlom a pracovať na veľkom širokouhlom displeji.

ZDROJ | Honda

Pod kapotou je neznámy elektromotor s neznámym výkonom. Tieto parametre si automobilka akosi necháva zatiaľ pre seba. Známy je len dojazd na jedno nabitie – 200 km, čo je pomerne málo, no Honda e Prototype má byť mestské auto. Poteší i fakt, že na rýchlonabíjačke (50 kW) sa batéria nabije na 80% za 30 minút.

ZDROJ | Honda
ZDROJ | Honda

O osvetlenie sa stará LED technológia a to nielen vpredu a vzadu v svetlometoch, ale dokonca aj v logu (to sa žiaľ nedostane do sériového automobilu). V prednej čiernej lesklej časti sú umiestnené ale aj všetky potrebné snímače a senzory. Nabíjanie je ukryté pod čiernym krytom na prednej kapote. Zvláštne je, že v prednej časti nie je žiadny batožinový priestor, ako to býva zvykom v mnohých iných elektromobiloch.

Novinka sa má na trhu objaviť koncom roka. Cenu Honda zatiaľ nezverejnila.

ZdrojHonda

Komentáre k článku