Chorvátska firma Greyp Bikes, ktorá pred troma rokmi prišla s výkonným bicyklom Greyp G12, má nový prírastok. Privítajte Greyp G12H, ktorý zvládne na jedno nabitie až 240 kilometrov.
Greyp láka na svoj elektro-bicykel, ktorý v mnohom pripomína skôr motorku, energiou až 3 kWh a dojazdom 240 kilometrov. Klasické elektrobicykle majú väčšinou pri najmenšej energii dojazd okolo 190 kilometrov.
Pozrite siBudnitz Model E – najľahší elektro-bicykel na trhu
Výhodou je, že bicykel nemá klasický obmädzovač rýchlosti na úrovni 25 km/h, ale zvládne ísť slušných 45 km/h. V tomto prípade už však legislatíva nepustí a ak by sa náhodou niečo stalo, budete vo väčšine krajín EÚ radený ako šofér motorového vozidla.
To, že bicykel funguje čiastočne ako motorka dosvedčuje aj prídavný mód Throttle, ktorý umožní, že na bicykli môžete jazdiť bez použitia pedálov.

Pozrite siHaibike XDURO FatSix 2015 – traktorový bicykel na vybláznenie
Dizajnovo vyzerá bicykel parádne – nechýbajú výkonné svetlomety a veľká stredová výplň rámu. Zaujímavosťou je biometrický senzor, s ktorým pomocou odtlačku prstu bicykel otvoríte.
Z technických detailov treba spomenúť, že lithium-ion batéria, ktorú bicykel používa je vyrábaná firmou Rimac Automobili a celá technológia je prevzaná z výkonného elektrického automobilu Concep_One.
Batéria sa musí nabíjať približne 80 minút, čo je o polovicu menej, než pri klasických elektro-bicykloch.

Pozrite siHaibike XDURO Urban 28 2015 – rýchlik určený do mesta
Čo treba spomenúť je hmotnosť bicykla. V časoch, keď sa väčšina výrobcov snaží výrobky odľahčovať a používať ľahké materiály, je celkom prekvapením, že Greyp G12H bude pravdepodobne vážiť okolo 50 kilogramov. Presnú hmotnosť autori neuviedli, no podobné bicykle od tejto firmy tsa nachádzajú práve v tejto hmotnostnej kategórii.
Cena žiaľ uvedená nebola, no vlajková loď firmy Greyp – G125 stojí 8 300 euro, takže cenová kategória určite presiahla hranicu ojazdeného auta.
Aj keď je bicykel po všetkých stránkach zaujímavý, ide už skôr o motorové vozidlo na elektropohon, než o klasický bicykel. Navyše si nevieme predstaviť jazdu bez asistenčného systému, ktorý sa dá na tomto ťažkom bickyli vypnúť.
ZdrojGreyp
Komentáre k článku