Google Chrome čoskoro začne blokovať otravné reklamy vo videách

Ak vás otravujú reklamy zobrazené a prehrávané pred, počas alebo popri videu na rôznych webových stránkach, pripravovaná aktualizácia prehliadača Chrome vám zrejme urobí radosť. Google chce týmto spôsobom zakročiť proti najotravnejším reklamám na internete.

Koalícia za lepšie reklamy, ktorá stojí aj za štandardmi lepších reklám (BAS), vydala nové štandardy pre reklamy zobrazované pri videoobsahu na internete. Na základe prieskumu, ktorého sa zúčastnilo 45-tisíc ľudí z celého sveta, dokázala koalícia identifikovať tri typy reklám, ktoré otravujú ľudí najviac, najmä pri videách kratších ako 8 minút.

ZDROJ | Coalition for Better Ads

Konkrétne ide o reklamy dlhšie ako 31 sekúnd, ktoré sú prehrávané pred želaným videom a nedajú sa minimálne po dobu prvých piatich sekúnd preskočiť. Ľudí taktiež otravujú reklamy akejkoľvek dĺžky zobrazené uprostred videa, ako aj obrázky alebo texty zobrazené cez video, najmä ak sú zobrazené v strede prehrávača alebo zakrývajú aspoň 20 % videoobsahu.

Štandardom koalície sa už v minulosti podriadil aj Google, ktorý na základe odporúčaní pozmenil zobrazovanie reklám vo svojich službách a reklamných platformách. Vďaka nižšiemu počtu otravných reklám zaznamenal Google aj zníženie podielu používania blokátorov reklám v Európe a Severnej Amerike.

ZDROJ | Coalition for Better Ads

Google tak urobí aj v tomto prípade a od 5. augusta 2020 rozšíri blokovanie reklám v prehliadači Chrome o nové pravidlá, ktoré zamedzia zobrazovaniu spomínaným typom reklám pri prehrávaní videí na internete. Tvorcovia webových stránok a prehrávačov videa sa musia do tej doby prispôsobiť novým pravidlám, inak sa ich webové stránky nebudú zobrazovať v prehliadači Chrome správne.

Pozrite siMobilný internet budú môcť čoskoro šíriť aj bezpilotné solárne lietadlá

Ak si tvorcovia webových stránok nie sú istí, či ich stránky spĺňajú všetky štandardy platformy Chromium, skontrolovať ich môžu pomocou nástroja Ad Experience Report. Nové pravidlá spomínané v tomto článku budú do nástroja doplnené už v najbližších dňoch.

ZdrojGoogle,Coalition for Better Ads

Komentáre k článku