GinzVelo – hybridná trojkolka do mesta i na vidiek

HEH. To nie je iba citoslovce povzdychu, či úškľabku. Je to aj skratka, ktorou Peter Ginzburg prezentuje svoj projekt. „Human electric hybrid“ trike, alebo ak chcete, ľudsko-elektrická hybridná trojkolka. To je GinzVelo. Podobných projektov so „zastrešenými“ bicyklami či trojkolkami je neúrekom. Väčšina z nich je stavaná na samotný ľudský pohon. Dnes, keď letí móda hybridných bicyklov s prídavnými elektromotormi, je riešenie Petra Ginzburga zaujímavým počinom.

GinzVelo

GinzVelo má aerodinamicky prispôsobený tvar a jeho základom je trojkolková konštrukcia. Vďaka nej nie je problém so stabilitou ani za jazdy, ani počas státia. Okrem klasického pedálového pohonu je súčasťou GinzVelo trojkolky 500 W elektromotor (E-BikeKit 500w Brushless Hub Motor). Tomu energiu dodáva 48 V / 20 Ah batéria. Keďže GinzVelo je charakterizovaný ako bicykel, môžete sa s ním pohybovať aj na miestach pre bežných cyklistov.

GinzVelo

Na GinzVelo sú, okrem jeho vzhľadu a očakávanému ekologickému prínosu, zaujímavé aj jeho parametre. Maximálne dosahované rýchlosti sú 20 MPH (32 km/h) v čisto elektrickom režime a viac ako 30 MPH (cez 50 km/h) pri šliapaní do pedálov bez pomoci elektromotora. GinzVelo-m sa na elektrický pohon odveziete do vzdialenosti 100 míľ, teda približne 160 km. To sa môžete voziť nie len do práce a späť, ale ísť aj na výlet do prírody. Veď ak sa vám vybije batéria, tak to domov odšliapete.

GinzVelo

Dôležitými prvkami výbavy trojkolky GinzVelo, napomáhajúcimi bezpečnosti, sú spätné zrkadlá so zabudovanými smerovkami, predné, zadné i brzdové svetlá, všetky s technológiou LED. Projekt GinzVelo Petra Ginzburga má svoje miesto aj na startupovom portáli Kickstarter, kde doteraz vyzbieral cez 6 tis. dolárov. Do skončenia jeho podpory zostáva ešte necelý mesiac.

Distribúcia trojkolky má začať v decembri 2015 a cena plne vybaveného modelu je 6 900 $, čo je niečo cez 6 100 €. Cena GinzVelo možno viacerých zaskočí, ale ak uvážime, že môže nahradiť malé auto, spotrebovávajúce benzín či naftu, v ktorom sa i tak mnohí vozia sami, môže mať táto investícia význam.

 

Zdroj, foto: GinzVelo

Komentáre k článku