Francúzsko chce do roku 2040 zakázať predaj automobilov na fosílne palivá

V utorok oznámila francúzska ministerka dopravy Elizabeth Borne nový zákon o mobilite. Na zákone začal pritom pracovať bývalý minister životného prostredia Nicolas Hulot v júli 2017 na začiatku funkčného obdobia francúzskeho prezidenta Emmanuela Macrona.

Hulot vtedy povedal, že Francúzsko chce do roku 2040 ukončiť predaj benzínových a naftových vozidiel a od roku 2050 sa má stať uhlíkovou neutrálnou krajinou.

Hulot musel paradoxne odstúpiť kvôli protestom „žltých viest“ aj keď práve on kritizoval prezidenta Macrona z nedostatku angažovanosti voči environmentálnej agende.

Elizabeth Borne pre televíziu BFM potvrdila, že vláda splní cieľ stanovený Hulotom. „Do roku 2050 máme cieľ týkajúci sa uhlíkovej neutrality a potrebujeme na to dôveryhodnú trajektóriu, ktorá zahŕňa zákaz predaja vozidiel, ktoré používajú fosílne palivá do roku 2040,“ povedala Borne.

ZDROJ | gala.fr

Podľa nej by malo Francúzsko pomôcť svojmu automobilovému priemyslu na čele s PSA a Renaultom s prechodom na elektrický pohon (prípadne vodík či bioplyn).

Pozrite siSedeli sme v aute budúcnosti, koncepte RENAULT TREZOR

Zákon o mobilite má zjednodušiť zavádzanie elektrických nabíjacích staníc najmä tak, že obyvateľom bytových domov poskytne právo požiadať o inštaláciu zástrčiek na svojich parkoviskách.

„Od začiatku funkčného obdobia Emmanuela Macrona je naším cieľom klimatický plán, ktorý oznámil Nicolas Hulot v lete 2017. Teraz tento cieľ vložíme do zákona,“ povedala Borne.

Reforma má priniesť alternatívy k neekologickému individuálnemu používaniu vozidiel, zmodernizovať železničnú sieť a vytvoriť moderný právny rámec pre aktuálne riešenia mobility. Ten má presne definovať zdieľanie elektromobilov, elektrických skútrov a bicyklov. V parlamente teraz prebieha pripomienkové konanie k zákonu, ktorý má nahradiť pôvodný zákon o doprave z roku 1982.

Pozrite siSú elektromobily väčšou záťažou ako dieselové motory?

Daňový bonus umožní spoločnostiam možnosť ponúknuť zamestnancom nezdaniteľnú dotáciu 400 eur v prípade, že budú chodiť do práce na bicykloch alebo s využitím zdieľaných vozidiel.

Borne pripomína, že spoločnosti sa budú môcť zapojiť do diskusie o tejto dotácii v mzdových rokovaniach s odbormi, dotácia nebude povinná pre všetky podniky.

ZdrojAutoblog

Komentáre k článku