Fotorealistické hry sú za rohom. Pozrite sa, ako Intel vylepšil GTA pomocou AI

ZDROJ | Intel

Dnešné hry vyzerajú naozaj perfektne a pri najnovšej generácii konzol dokonca podobne kvalitne, ako klasické animované filmy. Od fotorealizmu má ale ich grafika naozaj ďaleko, aspoň nateraz. Zmeniť to môže Intel, ktorý najnovšie dokáže vylepšiť vizuál hier v reálnom čase pomocou umelej inteligencie.

Dnešné herné počítače a konzoly sú výkonné, no nie až tak výkonné, aby sme ich grafické schopnosti nevedeli rozoznať od reality. Predpokladalo sa, že na takúto úroveň grafického spracovania hier si budeme musieť ešte „zopár“ rokov počkať. Intel však našiel skratku, ako dosiahnuť fotorealizmus v hrách už dnes.

Výskumný tím divízie Intel Labs prišiel na to, že vizuál hier nemusí byť postavený len na samotnom hardvéri počítača alebo konzoly. Obraz, ktorý uvidí hráč na obrazovke, môže ešte predtým v reálnom čase upraviť a prekresliť softvér postavený na obrovskom množstve tréningových dát.

Intel preto siahol po dátových balíkoch zvaných Cityscapes Dataset obsahujúcich kamerové záznamy z jazdy autom ulicami nemeckých miest. Na týchto videách sa umelá inteligencia natrénovala na vzhľad reality, aby tieto poznatky následne dokázala aplikovať na obľúbený titul Grand Theft Auto V.

ZDROJ | Intel

Výsledok je naozaj perfektný a to najmä v závere videa, kde už finálny obraz prešiel aj farebnou korektúrou. Umelá inteligencia v hre viditeľne zapracovala na hĺbke tieňov, farebnosti a odleskov áut, ale aj oblohe alebo vzhľade vzdialeného kopca, ktorý pôsobí vďaka úprave vzhľadu oveľa živšie.

Aj umelá inteligencia prekresľujúca 3D grafiku v reálnom čase pomocou samotného enginu hry si samozrejme vyžiada istú dávku výkonného hardvéru. Prekvapivo však nejde o hardvér, ktorý by nebol dostupný hráčom už dnes.

Pozrite siHuawei MatePad Pro 12.6 – top tablet so všetkým, čo k tomu patrí

Kompletná sieť umelej inteligencie si pre vykreslenie obrazu v rozlíšení Full HD vyžaduje minimálne 1 GB VRAM, pri 4K UHD rozlíšení by ani nemuselo ísť o 4-násobok tejto hodnoty, postačiť by mali aj 2 GB pamäte. Pre porovnanie, najnovšia vlajková grafická karta NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti disponuje 12 GB pamäťou a vyšší model RTX 3090 až dvojnásobkom VRAM.

Problémom pri aplikácii tohto modelu v realite bude skôr odstránenie odozvy, ktorú spôsobuje prekresľovanie obrazu. Intel vo svojej správe uvádza, že celý proces prekreslenia trvá na grafickej karte GeForce RTX 3090 zhruba pol sekundy, čo je priveľa na prakticky akýkoľvek žáner dynamickejšej hry.

ZdrojarXiv,VentureBeat

Komentáre k článku