Ford predstavil modely série Ford Hybrid, na elektromobil si počkáme do 2020

Ford na podujatí Go Electric v Amsterdame predstavil nový rad modelov pod hlavičkou Ford Hybrid. Automobilka teda konečne vstupuje do éry elektrifikácie automobilov.

Najviac elektrifikovaný je nový model Ford Kuga, ktorý bude dostupný v troch verziách hybridnej pohonnej jednotky. A síce mild hybrid, plnehybridný a plug-in hybrid. Kuga je prvým osobným automobilom v týchto prevedeniach.

ZDROJ | Ford

Kuga Plug-In Hybrid kombinuje 2,5-litrový zážihový motor, elektromotor a generátor a akumulátor s kapacitou 14,4 kWh. Celkový výkon dosahuje 225 koní. Dojazd v čisto elektrickom režime presahuje 50 km a predpokladaná spotreba paliva je na úrovni nereálnych 1,2 l/100 km. Použitá je hybridná prevodovka s funkciou rozdeľovania výkonu, ktorá spája obidva zdroje výkonu a optimalizuje úsporu paliva. Kuga bude v ponuke tiež vo verziách Titanium, ST-Line a Vignale.

Pozrite siFord Fiesta ST – prudká koncentrácia emócií

Kuga Hybrid, teda plnehybridný model, bude k dispozícii neskôr v roku 2020 s pohonom predných kolies a inteligentným pohonom všetkých kolies Ford. Očakávané emisie CO2 sú na úrovni 130 g/km a spotreba paliva je už reálnejších 5,6 l/100 km. Avizovaný mildhybrid bude poháňať zdokonalený 2,0-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 150 koní, ktorého spotreba by sa mala pohybovať okolo 5,7l/100 km.

ZDROJ | ford

Vrámci výbavy je novinkou FordPass Connect, ktorý premení vozidlo na pohyblivý prístupový bod Wi-Fi s možnosťou pripojenia desiatich zariadení. FordPass Connect ďalej umožní vodičovi rýchlejšie a pohodlnejšie plánovať trasy, vyhľadávať vozidlo, kontrolovať stav vozidla, diaľkový prístup do vozidla, či zavolať pomoc v prípade nehody mocou služby eCall.

Interiér ponúkne 8-palcový stredový dotykový displej, ktorý bude možné ovládať gestami. Prístrojový LCD panel bude mať 12,3-palcov a ako prvý v odvetví využíva technológiu voľných tvarov, ktorá umožňuje zakriviť hornú hranu, čím zaistí konzistentný dizajn interiéru. O zvuk sa bude starať audiosystém B&O. O pohodlnú jazdu sa bude starať systém aktívneho potlačenia hluku. Tri mikrofóny budú monitorovať hluk motora v interiéri a následne pomocou audiosystému generovať zvukové vlny s opačnou polaritou.

ZDROJ | Ford

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid bude v ponuke v dvoch osobitých variantoch s vysokou výbavou – Explorer ST-Line a ako luxusný Explorer Platinum. O pohon sa stará kombinácia 3,0-litrového zážihového motora EcoBoost V6, elektromotor a generátor. Explorer Plug-In Hybrid má výkon 450 koní a krútiaci moment 840 Nm.

SUV dokáže v meste jazdiť s nulovými emisiami do vzdialenosti 40 km. Očakávaná spotreba paliva je opäť na nereálnej úrovni 3,4 l/100 km a emisie CO2 78 g/km.

Súčasťou štandardnej výbavy je technológia inteligentného pohonu všetkých kolies Ford, režimy jazdy a 10-stupňová automatická prevodovka Ford. Technológia FordPass Connect ponúkne obdobné funkcie ako bolo spomenuté pri Kuge. Vo variante Platinum bude palubnej doske dominovať 10,1-palcová zvislá dotyková obrazovka, ktorá má kapacitné sklo podobné tomu na smartfónoch a tabletoch. Vo variante ST-Line bude v štadndarde centrálna osempalcová dotyková obrazovka. Obe varianty počítajú s 12,3-palcový displejom.

Spaľovací 3,0-litový motor EcoBoost od spoločnosti Ford s výkonom 350 koní podporuje elektromotor s výkonom 100 konských síl. Lítiovo-iónový akumulátor s kapacitou 13,1 kWh je možné nabiť pomocou nabíjacieho konektora, ktorý je umiestnený na prednom ľavom blatníku.

Okrem toho sa akumulátor automaticky dobíja počas jazdy pomocou technológie rekuperačného dobíjania, ktorá zachytáva kinetickú energiu, ktorá by sa inak pri brzdení stratila.

Ford Explorer vďaka elektromotoru produkuje nulové emisie, dokáže jazdiť v čisto elektrickom režime a ponúka vodičom možnosť zvoliť si, kedy a ako chcú použiť napájanie z akumulátora, a to prostredníctvom režimov štyroch režimov.

Pozrite siFord pridáva do svojich vozidiel dve užitočné aplikácie vrátane Sygicu

Systém regulácie jazdy v teréne využíva voliteľnú funkciu jazdných režimov, ktorá umožňuje zákazníkom prispôsobiť svoj zážitok z jazdy stavu vozovky, počasiu aj terénu. K dispozícii je režim bežnej jazdy „Normal“, športovej jazdy „Sport“, terénnej jazdy „Trail“, režim jazdy na klzkom povrchu „Slippery“, režim ťahania „Tow/Haul“, režim ekologickej jazdy „Eco“, režim jazdy v hlbokom snehu „Deep Snow“ a režim jazdy na piesku „Sand“.

https://www.youtube.com/watch?v=wS8ZPOFzmtQ

Spoločnosť Ford okrem toho oznámila, že v roku 2021 sa do radu elektrifikovaných úžitkových vozidiel pripojí aj nový, čisto elektrický model Transit. Nová dodávka bude navrhnutá tak, aby umožňovala čisto elektrický pohon, a prispela tak k čistejším, pokojnejším mestám a zároveň znížila náklady podnikateľom a prevádzkovateľom.

Elektrické výkonné SUV inšpirované modelom Mustang príde v roku 2020. Podľa WLPT by mal mať dojazd v čisto elektrickom režime 600 km. Ponúkne tiež možnosť rýchleho nabíjania.

ZDROJ | Ford

ZdrojFord TS

Komentáre k článku