Ford po sedemnástich rokoch oživuje Ford Puma

ZDROJ | Ford

Automobilka Ford sa vrátila k populárnemu modelu Puma. Prívlastok nová, je tu na mieste viac ako kdekoľvek inde. Z hatchbacku je kompaktný crossover.

Portfólio automobilky Ford ponúkalo v rokoch 1997 až 2002 šikovný hatchback kupé Ford Puma. Model bol určený výhradne pre Európsky trh a po ukončení jeho výroby ho automobilka priamo nenahradila. Nepriamou náhradou bol Ford StreetKa. Dvojmiestny kabriolet bol však postavený skôr na Fieste.

ZDROJ | Wikipedia.org

V ostatných dňoch Ford ohlásil návrat Pumy. Pôvodný oceňovaný hatchback sa zmenil na milý kompaktný crossover. Pri porovnaní nového a starého je cítiť príbuzenstvo, teda aj keď sa kategória zmenila, automobilka sa nesnaží len umelo ťažiť z minulosti, zároveň príjemne reaguje na požiadavky trhu.

ZDROJ | Ford

Ford Puma prichádza ako mild-hybrid. Tradičný trojvalec 1.0 EcoBoost je kombinovaný s elektrickým pohonom a výsledný výkon bude 92 a 114 kW, teda 125 alebo 155 koní. Technológia EcoBoost Hybrid vylepšuje 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost o integrovaný štartér/generátor (BISG) poháňaný remeňom s výkonom 11,5 kW. Systém BISG nahrádza štandardný alternátor a umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.

ZDROJ | Ford

Mild-hybrid systém nepretržite monitoruje spôsob používania vozidla a určuje, kedy a s akou intenzitou je potrebné optimálne nabíjať akumulátor, a kedy je možné využiť energiu uloženú v akumulátore.

ZDROJ | Ford

Pri prvom pohľade je jasné, že Puma narástla. Má dĺžku 4 186, výšku 1 537 a šírku 1 805 milimetrov, pričom rozmery pôvodnej Pumy boli 3 984 milimetrov na dĺžku, 1 315 na výšku a šírka bola 1 837 milimetrov. Priestrannosť by nás v interiéry mala tešiť. Pri téme priestoru je potrebné spomenúť vychytávku Ford MegaBox.

Ide o zväčšenie batožinového priestoru o 80 litrov, ktoré je určené pre nestabilné predmety s výškou do 115 centimetrov. Riešenie je zapracované do podlahy batožinového priestoru. Má šírku 763, dĺžku 752 a hĺbku305 milimetrov. Dá sa prakticky prekryť, respektíve využiť na prevoz nečistého nákladu, tak aby kufor automobilu zostal čistý. Dno MegaBoxu je naviac vyspádované a vybavené odtokovým otvorom, ak by ste tento priestor potrebovali vysprchovať, povedzme od blata.

ZDROJ | Ford

Batožinový priestor je však aj bez tohto riešenia štedrý. Ponúka objem 456 litrov, čo je najviac vo svojej triede. Rovnako Puma ako prvá v triede ponúkne otváranie dverí batožinového priestoru bez použitia rúk.

ZDROJ | Ford

Na Pume si všimnete výrazné oblúky blatníkov, pozornosti neújdu vysoko umiestnené LED svetlomety v tvare kanoe a tiež vás upúta mriežka chladiča. Ford hovorí o novej Pume ako o aute s odvážnym, aerodynamickým a rozpoznateľný dizajnom.

V ponuke budú tiež športová verzia ST-Line a štýlová Puma Platinum. Športová verzia ponúkne 18- a 19-palcové disky s matným čiernym povrchom, športový podvozok a vysoko lesklý rám prednej mriežky chladiča. Platinum bude v ponuke s 18-palcovými diskami a množstvom chrómových prvkov, v interiéri nebude chýbať drevený efekt.

ZDROJ | Ford

Ford Puma sľubuje tiež ukojiť zapracovanými technológiami. Že Puma bude okolo seba pozerať a striehnuť na to, čo vodič prehliadne, naznačuje Ford Co-Pilot360. Tento systém počíta 12 ultrazvukových snímačov, tri radary a dve kamery umiestnené okolo auta. Systém zdokonaľuje ochranu, riadenie a, samozrejme, parkovanie.

Vítaným bezpečnostným prvkom je rozpoznávanie okolitých dopravných značení na takej úrovni, že tempomat automaticky prispôsobí rýchlosť na aktuálnu predpísanú. Informácie berie ako z nasnímaných značiek, tak zo vstavaného palubného navigačného systému. V kombinácií s asistentom držania automobil v jazdných pruhoch, ktorý rozoznáva spevnenú a nespevnenú vozovku, rastie ochrana bezpečnosti smerom na hor.

ZDROJ | Ford

Na hroziace nebezpečenstvo, respektíve prekážku na ceste, upozorní Puma pomocou FordPass Connect, aj keď je prekážka za zákrutou. Informácie o situácií na ceste systém získava od spoločnosti HERE Technologies, ktorá zbiera informácie od miestnych orgánov, záchranných služieb a iných vozidiel pripojených do riešenia. Auto vás upozorní na zvieratá, chodcov alebo objekty.

ZDROJ | Ford

Ford prvýkrát použil v B kategórií 180 stupňovú širokouhlú kameru. Systém monitorovania mŕtveho uhlu, BLIS, kombinuje informácie zo systému pozorujúceho kríženie jazdnej dráhy druhým vozidlom a po tom, čo vodič nebude reagovať na zvukové výstrahy auto samé zastaví, aby predišiel kolízií.

Ford Puma dokáže pozdĺžne autonómne zaparkovať, a čo ocenia najmä okolo idúci vodiči, pri stretnutí sa s iným vozidlom automaticky prepne diaľkové svetlá na stretávacie. Asistenčné systémami vám tiež pomôžu si všimnúť pomaly idúce alebo stojace objekty na vozovke. Puma vás nepustí do protismeru, respektíve zákazu vjazdu.

ZDROJ | Ford

Nový crossover do svojej kategórie prináša masážny systém bedier s troma vakmi, možnosťou nastavenia troch intenzít masírovania  a nastavenia rôznych smerov masírovania. Sedadlá majú lavicový tvar, aby spolujazdci v druhom rade sedadiel mali viac priestoru na nohy.

ZDROJ | Ford

Smart zariadenie v Pume nabijete bezdrôtovo. Čo je vítané riešenie nakoľko v ponuke budú len dva USB porty. Nechýba Bluetooth, vďaka ktorému využijete Ford SYNC 3, alebo kompatibilita ako s Android Auto tak s Apple CarPlay. Stredový displej má 8-palcov, je plne dotykový a rozumie aj gestám.

Model tiež ponúkne zabudovaný modem FordPass Connect, ktorý dokáže vytvoriť Wi-Fi pre 10 zariadení. Voliteľný audio systém je od spoločnosti B&O, počíta 10 reproduktorov podporených subwooferom.

ZDROJ | Ford

12,3-palcový konfigurovateľný prístrojový panel s 24-bit true color používa technológiu voľných tvarov, ktorá umožnila dizajnérom displej konzistentne zapracovať do interiéru.

Výroba začne na jeseň v Rumunskom závode Ford Craiova a na trh sa kompaktný crossover dostane zrejme koncom roka 2019.

ZdrojFord

Komentáre k článku