Ford bude predvídať dopravné nehody pomocou umelej inteligencie

ZDROJ | Ford

Automobilka Ford vyvíja digitálny nástroj, ktorý má byť na základe dát z áut, senzorov na cestách schopný lokalizovať potenciálne ohniská dopravných nehôd. Mestá budú môcť na základe týchto dát pristúpiť k zmene organizácie dopravy a prestavbe kritických úsekov a križovatiek.

Z roka na rok rastie na cestách počet áut, ktoré vďaka zabudovaným senzorom dokážu detegovať svoje okolie a prípadne včas zasiahnuť, aby tým predišli dopravnej nehode. Paralelne s týmto vývojom dochádza aj k nárastu počtu tzv. IoT senzorov, ktoré okrem iného monitorujú aj dianie a podmienky na cestách.

Ford chce rastúci objem dát z týchto zdrojov spojiť do nástroja využívajúceho umelú inteligenciu na tvorbu modelov, z ktorých bude možné vyčítať pravdepodobné umiestnenie a možné hlavné príčiny potenciálnych ohnísk, v rámci ktorých môžu vznikať v danej lokalite dopravné nehody.

Čoskoro bude každé nové vozidlo pripojené. Vnímame to ako príležitosť na výrazné zníženie počtu dopravných nehôd a záchranu životov. Sme presvedčení, že vďaka spolupráci s poprednými inovátormi, odborníkmi a akademickou obcou môžeme aj s podporou agentúry Innovate UK pomôcť vylepšiť mobilitu pre milióny ľudí na celom svete,“ povedal Jon Scott, vedúci projektu City Insights oddelenia Ford Mobility v Európe.

ZDROJ | Ford

Oddelenie Ford Mobility spolupracuje pri vývoji nástroja s Okresnou radou v Oxfordshire, špecialistami na senzory na báze umelej inteligencie zo spoločnosti Vivacity Labs, s akademickými pracovníkmi z Výskumného strediska pre bezpečnosť dopravy na Univerzite Loughborough s podporou Londýnskeho dopravného podniku. Projekt zastrešuje vládny fond pre inovácie Innovate UK.

Testovanie nástroja začne už toto leto v Oxfordshire a v Londýne, kde sa do testu zapojí viac ako 700 osobných a úžitkových vozidiel. Čo sa týka konkrétneho zamerania na dáta, Ford plánuje analyzovať napr. používanie brzdového a plynového pedála, uhol natočenia volantu či údaje z krajnicových senzorov, ktoré dokážu zaznamenať situácie, v ktorých takmer došlo k nehode.

Pozrite siObnoviteľné zdroje v EÚ porazili fosílne palivá

Ford Mobility však nie je so skúsenosťami s takouto predikciou ani zďaleka na nule. Nový projekt vychádza z dvoch uskutočnených testov v Londýne, počas ktorých analytici a dátoví vedci spoločnosti skúmali viac ako 1,5 milióna kilometrov jazdy pripojených vozidiel so zameraním na Veľký Londýn.

Výsledkom toho boli odporúčania na zavedenie kamier na semaforoch, ktoré by odradili vodičov od jazdy na červenú, strihanie zelene pre zlepšenie viditeľnosti dopravného značenia či obnova povrchu vozoviek a osadenie dopravného značenia a semaforov do dvoch výšok.

ZdrojTlačová správa

Komentáre k článku