Fisker Ocean s dojazdom 480 kilometrov má vyraziť na cesty už o dva roky

ZDROJ | Fisker

Henrik Fisker sa po dlhšej odmlke vrátil k budovaniu vlastného elektromobilu. Tentokrát však nejde o športový model EMotion, ale o cenovo dostupné SUV s oficiálnym názvom Fisker Ocean, ktoré už má pomerne blízko k ostrej výrobe.

Kontroverzný dizajnér Henrik Fisker, ktorý mal kedysi navrhnúť elektromobil aj pre Teslu, sa nevzdáva svojich snov a s motívom #ReinventTheSUV predstavuje vizuálne luxusné, no v skutočnosti cenovo dostupné SUV Fisker Ocean. Stáť má menej, než 40-tisíc dolárov a do predaja zamieri už v druhej polovici roku 2021.

Či sa podarí automobilke túto cenu dodržať, je viac než otázne. Problém s tým má aj Tesla, ktorá je v celom procese vývoja a výroby o niekoľko krokov napred. Môžeme iba predpokladať, že za spoločnosťou Fisker stoja odhodlaní investori, ktorí sú ochotní pretrpieť počiatočnú prevádzkovú stratu, ktorej sa určite nevyhnú.

ZDROJ | Fisker

Odvážne znie aj plánovaný dátum spustenia výroby, no pri očakávanom dojazde je už automobilka opatrnejšia. Dosiahnuť chce zhruba 480-kilometrový dojazd, čo nie je až tak nereálne číslo. Postarať sa má o to batériový li-ion modul s kapacitou 80 KWh, ale aj voliteľné 22-palcové kolesá.

Pozrite siČíňania chystajú 480 kW nabíjačku pre elektromobily

Ďalšie detaily si Fisker šetrí na oficiálne predstavenie, ktorého sa máme dočkať už koncom tohto roka. Vtedy sa dozvieme finálnu cenu, ale aj konkrétne parametre podvozku a to, kde sa bude vlastne Fisker Ocean vyrábať. Automobilka si aktuálne vyberá spomedzi viacerých miest v Spojených štátoch.

ZDROJ | Fisker

Nízka cena základnej verzie elektromobilu nemá stáť v ceste luxusnej výbave a technológiám, na aké sme zvyknutí pri konkurenčných modeloch. Tešiť sa tak môžeme najmä na panoramatickú strechu, autonómne systémy, adaptívny tempomat a vo vybraných konfiguráciách aj pohon všetkých štyroch kolies.

Automobilka súčasne vyvíja aj spomínaný model EMotion, z ktorého bude vyrobený obmedzený počet kusov. Fisker si na ňom vyskúša vlastné polovodičové batérie, ktoré by mali zabezpečiť viac než 800-kilometrový dojazd na jedno nabitie. Vydanie modelu EMotion je však zjavne ešte stále v nedohľadne.

ZdrojFisker

Komentáre k článku