Fisker Ocean má bližšie k realite, dostáva off-roadovú verziu Force-E

ZDROJ | Fisker

Mestské elektrické SUV Fisker Ocean sa dočká aj off-roadovej verzie s názvom Force-e. Automobilka okrem toho potvrdila jeho finálnu cenu a oficiálny dojazd.

Fisker Inc. pokračuje aj v čase celosvetovej pandémie na príprave spustenia výroby svojho prvého komerčne dostupného elektromobilu Fisker Ocean. Automobilka najnovšie potvrdzuje, že elektromobil zamieri do výroby koncom budúceho roka a najneskôr v druhej polovici roku 2022 rozbehne výrobu a dodávky vozidiel na plné obrátky.

ZDROJ | Fisker

Cena základnej verzie elektromobilu sa napokon zastavila na sume 37 499 dolárov. Predávaný bude aj na lízing s mesačným poplatkom vo výške 379 dolárov s akontáciou vo výške 2 999 dolárov. V prvej verzii by mal Fisker Ocean ponúkať zhruba 400 až 480-kilometrový dojazd na jedno nabitie.

Pozrite siTriton Model H si trúfa na viac ako 1 100-kilometrový dojazd

Automobilka hovorí o dostupnosti štyroch rôznych balíkov, ktoré však plánuje bližšie predstaviť až koncom tohto roka. Ešte predtým by sme sa mali dozvedieť, ako plánuje Fisker svoj elektromobil vyrábať. Od začiatku však má byť dostupný v USA aj v Európe.

ZDROJ | Fisker

Fanúšikovia terénnych elektromobilov si prídu na svoje vďaka verzii Force-E (Force Electric), ktorá ponúkne vo všetkých balíkoch pohon všetkých štyroch kolies pri výkone 300 koní. Elektromobil sa v tejto verzii dočká vyvýšeného zavesenia, off-roadových kolies a pneumatík, doplnkových svetlometov, ďalších predných ťažných hákov, strešného nosiča s ďalšími svetlami, elektrickej zásuvky a samozrejme aj plnohodnotného rezervného kolesa.

ZDROJ | Fisker

Zaujímavosťou je tiež fakt, že verzia Force-E nie je určená iba pre bežných spotrebiteľov. Automobilka ju navrhovala s úmyslom nasadiť ju aj do flotíl záchranných zložiek, armády alebo polície. Finálny prototyp plánuje Fisker predviesť svetu v roku 2021.

Pozrite siBatérie, alebo vodík? Volkswagen má jasno

Fisker plánuje predávať svoje vozidlá priamo cez mobilnú aplikáciu pre Android a iOS a vlastnú webstránku, pričom ich plánuje dodávať priamo zákazníkom. Z distribučného reťazca teda takmer úplne vypadnú díleri, ktorých nahradia „zážitkové centrá“, kde si budú môcť záujemcovia elektromobil vyskúšať. Servisná diagnostika bude prebiehať priamo vo vozidle a v prípade poruchy automobilka vyzdvihne vozidlo na mieste, ktoré si určí zákazník.

ZdrojFisker Inc.

Komentáre k článku