Fiat Chrysler spája sily s Intelom a BMW. Pre autonómne autá

ZDROJ | Intel

Spoločnosť Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ohlásila spoluprácu s automobilkou BMW Group a firmou Intel pri vývoji autonómnych automobilov.

Intel kúpil za 15,3 miliárd dolárov spoločnosť Mobileye, aby posilnil svoje schopnosti na poli počítačového videnia. Tie využíva aj pri vývoji platformy autonómnych áut v spolupráci s automobilkami.

Pozrite siIntel kupuje za 15,3 miliardy dolárov Mobileye, tvorcu autonómnych systémov

Očakáva sa, že tieto technológie sa v budúcich rokoch rozvinú do silného priemyselného segmentu aj z hľadiska ekonomiky. BMW, Intel a Mobileye začali na autonómnych autách spolupracovať už pred rokom. Ich cieľom je dostať funkčné vozidlo do sériovej výroby v roku 2021.

V laboratóriu Intelu pre autonómne autá.ZDROJ | Intel

„S cieľom napredovať v technológii autonómne jazdiacich vozidiel je dôležité vytvoriť partnerstvo medzi výrobcami automobilov, poskytovateľmi technológií a dodávateľmi,“ uviedol generálny riaditeľ FCA Sergio Marchionne. „Spojenie tejto spolupráce umožní FCA priamo profitovať zo synergií a úspor z rozsahu, ktoré prinášajú firmy so spoločnou víziou a cieľom.“

Autonómne riadiace systémy síce priamo nesúvisia s elektromobilitou, ale pri tejto príležitosti nezaškodí pripomenúť inú víziu šéfa Fiatu Chrysler. Viac ako pred rokom si uťahoval z Tesly v súvislosti s ohlásením Modelu 3. A zdá sa, že trafil vedľa.

Sergio Marchionne pre novinárov k úspechu Tesly Model 3 v roku 2016 poznamenal, že vysoký počet rezervácií je jedna vec, a tvrdá realita po uvedení do výroby zas druhá. Podľa šéfa FCA nemôže byť výroba Modelu 3 zisková ani pri cene okolo 40-tisíc EUR.

Ak mi Elon Musk ukáže, že sa to dá, urobím to tiež. Skopírujem ho, pridám mu talianský štýl a vrhnem auto behom roka na trh“, uviedol podľa magazínu Inside EVs Sergio Marchionne.

Vieme, že Tesla spustila výrobu Modelu 3 minulý mesiac a na budúci rok ich plánuje vyrobiť 500 000 kusov. To nezodpovedá stratovému produktu …

Pozrite siTesla Model 3 – Čo prinesie najúspešnejší model značky?

„Kľúčom k úspechu spolupráce sú dva faktory – nekompromisná excelentnosť vývoja a škálovateľnosť našej platformy autonómnej jazdy,“ uviedol Harald Krüger, šéf BMW. „S FCA ako našim novým partnerom posilňujeme našu cestu k úspešnému vytvoreniu najmodernejšieho OEM riešenia autopilotov úrovne 3-5 v globálnom meradle,“ dodáva Krüger.

Do konca roka 2017 chcú partnerské spoločnosti vyslať na verejné komunikácie 40 samojazdiacich testovacích vozidiel, ako aj 100 autonómnych áut úrovne 4 určených pre USA, Európu a Izrael, ktoré boli ohlásené začiatkom tohto mesiaca.

Patrick Moorhead, analytik spoločnosti Moor Insights & Strategy pre magazín VentureBeat uviedol, že trh s čipmi pre autonómne autá je v súčasnosti pretekom dvoch favoritov medzi spoločnosťami Nvidia a Intel.

https://www.youtube.com/watch?v=weusWWqdEck

„Nvidia vytvorila koncepciu použitia špeciálnych čipov na strojové učenie pre samojazdiace autá a má momentálny náskok. Akvizície spoločností Mobileye (15,3 mld. USD) a Altera (16,7 mld. USD) Intelom však výrobcu procesorov okamžite dostali do hry ako silného hráča“, povedal Moorhead.

Pozrite siIntel predpovedá autonómnym autám zlaté časy

Karty môže zamiešať aj Qualcomm, ktorý má vysoký podiel na trhu s informačnými technológiami v oblasti automobilového priemyslu a konektivitou, a NXP, ktorá je v súčasnosti  jednotkou vo výrobe čipov pre automobily. Qualcomm, ani NXP síce zatiaľ nenaznačili záujem naplno sa angažovať vo vývoji autonómnych áut, ale je to ľahko možné.

S jedlom rastie chuť a s rozbiehajúcou sa sériovou výrobou sa otvorí lukratívny trh, alebo ako uviedol Intel – vznikne „nová obrovská ekonomika“.

ZdrojThe Verge

Komentáre k článku