Facebook stráca na popularite a mladí si radšej pustia YouTube

Facebook prudko stráca na popularite a na sile naberajú sociálne siete ako Instagram či stránky ako YouTube. Vyplýva to z najnovšieho prieskumu firmy Pew Research Center.

Agentúra Pew Research Center urobila prieskum na 1 058 rodičoch a 743 teenageroch v rozmedzí 7. marca a 10. apríla 2018.

85 % teenagerov vo veku 13 až 17 rokov sa vyjadrilo, že sledujú YouTube. Na druhom mieste bola zastúpená sociálna sieť Instagram so 72 % a na treťom Snapchat so 69 %. Nasledovali platformy ako Twitter s 32 %, Tumblr s 9 % či Reddit so 7 %.

ZDROJ | Pew Research Center

Pozrite siTECHBOX je na Instagrame, sledujte tie najzaujímavejšie informácie

Čo sa týka samotného Facebooku, v roku 2015, kedy sa uskutočnil podobný prieskum, bolo používateľov 71 %. Dnes je to už len 51 %. Snapchat používalo v roku 2015 podľa prieskumu iba 41 % a Instagram okolo 35 %. YouTube do prieskumu v roku 2015 zaradený nebol.

Súvisí to aj s rozšírením smartfónov medzi teenagermi. Podľa prieskumu má až 95 % teenagerov prístup k smartfónu oproti roku 2015, kedy to bolo len 73 %. 45 % z opýtaných je vraj online takmer neustále. Napriek tomu, že YouTube je najpoužívanejšou platformou, najčastejšie vraj respondenti používajú sieť Snapchat.

Čo sa týka vplyvu sociálnych sietí, 31 % respondentov odpovedalo, že sociálne siete majú skôr pozitívny než negatívny dopad. 24 % respondentov si myslí, že sociálne siete majú skôr negatívny efekt. 45 % odpovedalo nerozhodne, že si nemyslia, že majú pozitívny alebo negatívny efekt.

ZDROJ | Pew Research Center

Pozrite siCEO Facebooku vypovedal pred Európskym parlementom ohľadne Cambridge Analytica

Respondenti, ktorí povedali, že majú skôr pozitívny efekt, popísali, že sociálne siete pomáhajú používateľom sa spojiť so svojimi kamarátmi a rodinou a tí, ktorí odpovedali, že negatívne, poukázali na šírenie klebiet na sociálnych sieťach.

Prieskum sa tiež venoval videohrám. Podľa neho až 92 chlapcov má prístup k hernej konzole a až 97 % opýtaných hráva videohry. Z dievčat je to 75 %, ktoré majú prístup ku konzole a 83 %, ktoré hrávajú videohry.

Zdá sa, že medzi americkou mládežou už je Facebook out a priestor dostáva práve platforma YouTube či sociálna sieť Instagram, ktorá sa stáva čoraz populárnejšou.

ZdrojThe Verge,Pew Research Center

Komentáre k článku