Facebook bude zarábať aj na veriacich, spúšťa Prayer Posts

Facebook chce generovať zisk všade kde sa dá. Najnovšie to budú veriaci, resp. hlboko veriaci, ktorí svoje vierovyznania aktívne prezentujú aj na sociálnych sieťach. Tých bude Facebook nabádať, aby v skupinách prosili či odpovedali na modlitebné výzvy.

ZDROJ | Facebook

Facebook nič nerobí len tak, zadarmo. To ste si už verím všimli. Presne cielené reklamy, na ktoré zaručene kliknete či dokonca si produkt alebo službu aj rovno objednáte je tým najdôležitejším, čo Facebook živí.

Najnovšie ale táto sociálna sieť prišla s myšlienkou zarábania aj na viere. Zatiaľ iba pre vybraných používateľov spustila možnosť tzv. Prayer Posts, teda modlitebných príspevkov. Nejde o finančné príspevky, no Facebook bude na tom určite zarábať.

Facebook Prayer Posts podľa Gizmoda prvýkrát objavil Robert Jones, ktorému Facebook ukázal krátku správu o tom, že môže členom skupiny dať možnosť žiadať o modlitby ostatných členov a ostatní členovia môžu na ne reagovať. Stalo sa tak už v polovici apríla tohto roku.

Funkcia bude zjavne dostupná iba pre tých veriacich, ktorí svoju vieru aktívne prezentujú aj na sociálnych sieťach, sú v rôznych skupinách pre veriacich apod. Tí budú mať možnosť práve v skupinách žiadať ostatných členov, aby sa modlili za ich úmysly. Tie môžu byť akékoľvek, podliehať ale budú istým pravidlám.

Pre Gizmodo sa vyjadril aj samotný Facebook: „Počas pandémie COVID-19 sme videli, že mnoho veriacich spoločenstiev využíva naše služby na prepojenie, takže začíname skúmať nové nástroje na ich podporu.“ Facebook ale Gizmodu neodpovedal na otázky okolo možností využívania dát z prosieb na reklamné účely. Je tak viac-menej isté, že Facebook tieto dáta chce používať.

ZDROJ | ESET

Predstavte si situáciu, kedy známych či menej známych v skupine požiadate, aby sa modlili za rýchle uzdravenie vášho blízkeho chorého. Sila modlitby a viery je jedna vec, sila umelej inteligencie Facebooku ale druhá. Tá totiž v priebehu sekúnd zistí, že vášmu chorému je možné pomôcť aj inak ako modlitbou a bude vám podsúvať reklamy napríklad na lepšiu, ale, samozrejme, spoplatnenú starostlivosť. Chýbať nesmú ani kvalitné výživové doplnky, voľnopredajné lieky či čokoľvek iné spojené s danou chorobou. Lepšie cielená reklama pre farmaceutický biznis ani neôže byť.

Rovnako skončia aj vaši blízki. Keďže s vami majú blízke kontakty a poznajú sa aj s dotyčným chorým, algoritmy Facebooku pre reklamu im budú patrične podsúvať podobné reklamy, ktoré bude atakovať ich podvedomie napríklad s homeopatikami, ktoré zaručene pomôžu.

Ono to funguje už dnes, no vďaka Prayer Posts bude mať Facebook istotu, kto a kde je chorý a kto na to reaguje. Modlitebné príspevky tak nie sú nič iné, ako ďalšia forma získavania cenných a často veľmi osobných informácií. Navyše to, že budete prosiť o modlitbu za chorého je iba jedna z množstva možných prosieb. Čím viac prosieb, tým viac informácií a tým viac lepšie cielenej reklamy.

ZDROJ | Sony

ZdrojGizmodo

Komentáre k článku